Gå til innhold

Turbo timer & Boost controller på GT-R

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med montering av Turbo timer og elektronisk Boost controller på GT-R? Vurderer å kjøpe dette når feriepengene kommer. Hvilken type bør eg kjøpe og er det vanskelig å montere?

Har nå en dual stage mekanisk boost controller, er det noe vits å bytte til elektronisk boost controller?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har Apexi autotimer montert og den funker fint. Ikkje noko vanskelig å montere så lenge man har eit multimeter.

Elektronisk boost-controller har eg ikkje montert enda men har ein Apexi AVC-R liggende og vente, men burde ikkje være noko meir avansert å montere dette på ein GT-R enn på ein sunny GTI-R. Og der var det rimelig rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med montering av Turbo timer og elektronisk Boost controller på GT-R? Vurderer å kjøpe dette når feriepengene kommer. Hvilken type bør eg kjøpe og er det vanskelig å montere?

Har nå en dual stage mekanisk boost controller, er det noe vits å bytte til elektronisk boost controller?

Hei, jeg hadde en GReddy Profec A elektronisk boostcontroller. Den var ikke noe verre å montere enn f.eks en Dual stage.

Hvis jeg var deg, ville jeg bare beholdt den dual stage'n din, hvis det er slik at den fungerer brukbart. Personlig syns jeg at det eneste positive med en elektronisk b.c. i forhold til en mekanisk, er at du kan se hvilket trykk du innstiller, mens på mekanisk må du prøve deg frem.

Skulle du forøvrig skaffe deg en elektronisk b.c., finn deg en som tåler litt vann og kulde. Det gjorde nemlig ikke min. well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallais! :)

der harun ja.

du fikk mld min igår ser jeg :)

joda, den prisen kan jeg få lavere

tenkte den og en fuel cut defencer

good shit dont come cheap, u know :)

tenkte at om vi bestillte to, så fikk vi presset prisen enda mere :D

Ja fikk meldingen. :)

Ja, virker jo interessant! Men vet ikke helt om jeg bare beholder den mekaniske eg har... Var jo en del kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eida, bare skummen av feriepengene det der :D

noen flere som skal være med?

Du kan nå sjekke pris så kanskje.... :) Send melding eller legg inn her, telefonen min er litt fuckt for tiden så hører nesten ingenting i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde en GReddy Profec A elektronisk boostcontroller. Den var ikke noe verre å montere enn f.eks en Dual stage.

Hvis jeg var deg, ville jeg bare beholdt den dual stage'n din, hvis det er slik at den fungerer brukbart. Personlig syns jeg at det eneste positive med en elektronisk b.c. i forhold til en mekanisk, er at du kan se hvilket trykk du innstiller, mens på mekanisk må du prøve deg frem.

Skulle du forøvrig skaffe deg en elektronisk b.c., finn deg en som tåler litt vann og kulde. Det gjorde nemlig ikke min. well

Er vel noe å hente på respons også vel?

Den dual stage mekaniske holder vel ikke WG helt lukket til du har nådd rett ladetrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dual stage mekaniske holder vel ikke WG helt lukket til du har nådd rett ladetrykk?

Hei.

Jo det gjør den, om den er justert korrekt. Det sitter en egen kuleventil i den(justerbar) i tilegg til "bløder-ventilen".

Eneeste krøllet med en Dual-stage er at du kan ikke justere den innenfra (utenom de 2 trinnene da).

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er faktisk mer respons i Turbo XS Dual stage high performance-boostcontrolleren jeg har nå, enn den Profec'en. Men så er Dual stage'n meget kurrant justert også. :magic

Lenke til kommentar
Del på andre sider