Gå til innhold

vibrasjoner ved pådrag/lave hastigheter

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

har en 940 Turbo, som vibrerer ved pådrag, spesielt i 1.gir...! har kun merket litt vibrering i 2.gir, men det er ikke like ille i 2.gir som det er i 1.gir ved pådrag fra 0-30 km/t... det virker som at hvis j drar på forsiktig på 1.gir så blir ikke vibrasjonen like ille som ved skikkelig pådrag...!

 

er det flere som har dette problemet på 940`ene sine?

noen som vet hva som gjøres for å bli kvitt dette?

 

har hørt at noen har byttet på kryss, støttelager/gummi og div andre foringer i bakstilling/oppheng uten forbedring...

 

940`n min er forresten senka...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 940 Turbo, som vibrerer ved pådrag, spesielt i 1.gir...! har kun merket litt vibrering i 2.gir, men det er ikke like ille i 2.gir som det er i 1.gir ved pådrag fra 0-30 km/t... det virker som at hvis j drar på forsiktig på 1.gir så blir ikke vibrasjonen like ille som ved skikkelig pådrag...!

 

er det flere som har dette problemet på 940`ene sine?

noen som vet hva som gjøres for å bli kvitt dette?

 

har hørt at noen har byttet på kryss, støttelager/gummi og div andre foringer i bakstilling/oppheng uten forbedring...

 

940`n min er forresten senka...

 

Hallo igjen :)

 

Dette er helt normalt på 900 bilene, jeg har hatt mange av de og alle har vært sånn, For å bli kvitt dette må du sette på multilink bakstilling fra 960/V90/S90, men det er jo både dyrt og er mye arbeid.

 

V90'n min er helt fri for risting :rolleyes:

 

Mulig du kan bli kvitt noe av ristingen hvis du hadde hatt muligheten til å justere vinkelen på hele bakakselen noe som det ikke er orginalt da må du i tilfelle lage til noe.

 

Se også her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70508

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

Dette er helt normalt på 900 bilene, jeg har hatt mange av de og alle har vært sånn, For å bli kvitt dette må du sette på multilink bakstilling fra 960/V90/S90, men det er jo både dyrt og er mye arbeid.

 

V90'n min er helt fri for risting :rolleyes:

 

Mulig du kan bli kvitt noe av ristingen hvis du hadde hatt muligheten til å justere vinkelen på hele bakakselen noe som det ikke er orginalt da må du i tilfelle lage til noe.

 

Se også her:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=70508

 

heisann! :)

 

etter at j hadde søkt litt på den svenske Turboperformanceclub siden, fant j ut at det var mange som hadde dette på sine 940`er, så da er det ikke noe farlig ihvertfall...!

 

men tomgangen har begynt å bli litt verre enn det var, j rensa tomgangsmotoren i går og justerte gass-spjeldet, men det hjalp ikke...

 

se gjerne på denne linken her COSNORGE...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=77081

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig så vidt jeg vet, spesielt på senka biler.

Kjørte en 740 hvor det hørtes ut som at hele kardangen skulle riste istykker. :S

 

Det jeg har hørt er at du må bytte noen foringer i bakstillinga for at det skal bli bra/bedre. Vet dessverre ikke hvilke, men er hvertfall noen foringer som burde byttes...

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! :)

 

etter at j hadde søkt litt på den svenske Turboperformanceclub siden, fant j ut at det var mange som hadde dette på sine 940`er, så da er det ikke noe farlig ihvertfall...!

 

men tomgangen har begynt å bli litt verre enn det var, j rensa tomgangsmotoren i går og justerte gass-spjeldet, men det hjalp ikke...

 

se gjerne på denne linken her COSNORGE...

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=77081

 

Merkelig detta med tomgangen, men reis på et merkeverksted å hør de har sikker løsningen ser jo ut som om det er et kjent problem her på forumet.

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig detta med tomgangen, men reis på et merkeverksted å hør de har sikker løsningen ser jo ut som om det er et kjent problem her på forumet.

 

da er j endelig blitt kvitt tomgangsproblemet mitt...!

 

måtte finjustere gass-spjeldet og stille inn så det sa "klikk" akkurat på rett sted, og nå går bilen som ei klokke på tomgang...! går på 750-800 RPM...!

fikk et tips av en inne på http://www.turboperformanceclub.com, som hadde samme problem som j hadde på bilen, og da hadde han gjort det som j sa over, og da gikk bilen som en drøm på tomgang igjen...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår