Gå til innhold

prosjekt 242

Ranger emnet

MercFreak

Anbefalte innlegg

lager en liten tråd om min egen bil jeg

242-009.jpg

fått tak i nye instrumenter også, men turtellern er beregna på 6 sylindra biler, så den må bygges om litt for og brukes på en 4 sylinder motor

242-010.jpg

planer for bilen er og holde den orginal i utseende, altså sånn som den ser ut nå med heftig understell og turbomotor.. driver for øyeblikket og leiert opp en turbomotor til bilen, så håper og få satt i gang med montering av dette snart!!

bilen er forøvrig et meget bra utgangspunkt, finnes ikke rust på den og har heller aldri vært rust sveisa, ble brukt sist vinter desverre, men det er nok siste vintern denna får være med på, har allerede fått tak i lagrings plass for kommende vinter, så da skal den få stå inne..

sånn så den forresten ut når jeg tok den over fra forrige eier, eneste jeg har gjort siden den gang er og bytte batteri og felger ;) syns 8x16 mim juventus gjorde seg litt bedre jeg i hvertfall

242-001.jpg

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lykke til med prosjektet ditt.

Fet volvo 242!

Ellers: Er du sikker på at den turtelleren ikke virker på 4cyl? Jeg vet volvo 960 bruker samme type turteller som 4cyl, selv om det er 6cyl.. motronic hjernen konverterer til 4cyl signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem kom vel og på 264 etter som jeg har hørt...

nei, de stemmer ikke. 260-serien kommed sammen intstrument panel som 240-serien.

det som har bilde av der LMS er fra en 242 GT. allså 4cyl.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, de stemmer ikke. 260-serien kommed sammen intstrument panel som 240-serien.

kan jo være at en eller annen tulling fikk ombygget turtelleren for å virke på 6cyl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

det stemmer ikke, dem fantes også i i 260 serien på enkelte biler der, dem ble i tilegg kun levert som ekstra utstyr til 242gt.. har hatt litt jobb med og finne ut opp koblingene, men det skal nå være klart!!

forøvrig så har jeg så og si kjøpt meg en b21et motor, så av den grunn er jeg også på jakt etter bensin pumpe og inspruts tank.. her ikke skjedd så mye på denna bilen i det siste.. er litt lite cash inn når man er arbeidsledig desverre..

og takker så mye for alle hygglige komentarene, det gir inpirasjon til og fortsette med bilen :)

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider