Gå til innhold

A4 1,8t som ikke alltid starter...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann....

 

Fattern har en a4 1,8t som vi har hatt mye problemer med, og nå begynner det en ny periode med feil. Det som er feilen nå er at den plutselig ikke vil starte, mye på samme måte som om det er dårlig batteri (er ikke det)... Det hjalp endel når vi byttet nøklen og brukte verksted nøkkelen, tripptelleren annulerer seg også de gangene den ikke starter...

 

Hva kan det være ?

 

Mvh Ottesen som takker for alle svar :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til tider problem med at bilen starter, for deretter å daue med en gang. Har lest en guide på audiworld.com (finner den ikke nå) hvor det sies at det er dårlig kontakt på kabelskoene på de to ledningene til startsperresensoren (metallringen rundt nøkkelhullet).

Kabelskoene er bare presset på ledningen, det anbefaltes å lodde disse for å få god kontakt dersom det er et problem.

Du vil sikkert se hvilke ledninger/kontakter jeg mener hvis du tar av dekslene på rattstammen.

En bekjent hadde forresten samme problem med sin A4, så det er "noe som går".

 

(Nå virket ikke ditt problem som om det var helt det samme, men uansett, verdt et forsøk)

1996 A4 1.8T Quattro sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til tider problem med at bilen starter, for deretter å daue med en gang. Har lest en guide på audiworld.com (finner den ikke nå) hvor det sies at det er dårlig kontakt på kabelskoene på de to ledningene til startsperresensoren (metallringen rundt nøkkelhullet).

Kabelskoene er bare presset på ledningen, det anbefaltes å lodde disse for å få god kontakt dersom det er et problem.

Du vil sikkert se hvilke ledninger/kontakter jeg mener hvis du tar av dekslene på rattstammen.

En bekjent hadde forresten samme problem med sin A4, så det er "noe som går".

 

(Nå virket ikke ditt problem som om det var helt det samme, men uansett, verdt et forsøk)

 

Takker for svar.... det er akkurat det som skjer ja :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjent feil ja.. Har hatt det på min.. Prøv å lodd de 2 ledningene fast til de stikkerne som går inn på mottakerspolen bak på tenningslåsen.. Må ha av de dekslene rundt rattstammen... Litt knoting for det er ganske lite, men du må dele den lille pluggen i 2 og ta ut og avmantle kablene og lodde de på... Ikke mye loddetinn men nok til at det holder og at du får de sammen igjen i pluggen... :) Om ikke det hjelper, så vet ikke jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår