Gå til innhold

Forskjellen på g60 og gti, utseendemessig?

Ranger emnet

Capreolus

Anbefalte innlegg

Lurer på hva forskjellen er på stylinga til g60 vs gti? Bredde på skjermbuer, osv osv... Planer om å sette sammen en litt fin golf2 i sommer, for å ha en andrebil, og lurer på om det er verdt den relativt stive prisen for g60-kit'et? (Utgangspunktet er en 90-mod gti) Grunnen til at jeg trenger bredden i buene er rett og slett at bilen skal senkes ganske bra (tenkte 60/60 + senkeskåler), og jeg har lyst på å gå for 17" chrome.... Går det bra med orig gti buer lr? Eller må jeg til med g60, evt valsing? PS: Noen som har g60-kit (bare plastikken) til salgt/vet av hvor det er å få kjøpt rimelig?

Ble mange spørsmål dette, men håper noen her gidder svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor breie 17" du skal ha.. Du vet, det er ikke pent med hjula langt innenfor hjulbuene.. Men, om du skal fylle ut bredderne, ha 17" og senke mye, så må du nok jobbe litt i hjulbuene/husene..

På 90 mod GTi har du breiere hjulbuelister enn på eldre modeller.. Disse bredderne er vel like breie bak, men G60 er breiere forran.. Også har G60 kanalskjørt også..

Ellers har du 90 fangere, og det er også likt på G60..

G60 har hvertfall sorte og røde baklykter, det er ulikt fra GTi.. Ellers kommer jeg ikke på noe annet..

PS: Gå for 8x17, coilovere og prøv å fyll ut de bredderne du har nå, om de blir for små, gå for G60!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Så hvis jeg har forstått det riktig, så er det bare hjulbuene forran som er bredere på g60? Hjulbuer bak + kanalskjørt er like? Gti nyere enn 90 mod har vel kanalskjørt som standard, og hvis disse er like med g60, er det vel ingen vits i å bytte mer enn buene forran? Sendte mail til nbs i sta, og de ga en pris på 3800 for komplett sett... Det må da gå an å få tak i kun buene forran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Så hvis jeg har forstått det riktig, så er det bare hjulbuene forran som er bredere på g60? Hjulbuer bak + kanalskjørt er like? Gti nyere enn 90 mod har vel kanalskjørt som standard, og hvis disse er like med g60, er det vel ingen vits i å bytte mer enn buene forran? Sendte mail til nbs i sta, og de ga en pris på 3800 for komplett sett... Det må da gå an å få tak i kun buene forran?

ja, møller selger dette

jeg fikk komplett sett G breddere fra autospar til 3400

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
har noen hatt problemer med framskjermene på g60 utbyggerne ?! utbyggerne mine er for lange på en måte..!? skjønner ikke

disse er nye!

Utbyggerene skal gå lenger ned en sjermen - de skal festet i front lippa.

Jeg hadde vanlige gamle typen skjerm utbyggere - 60 senk og 9x16" felger.

Det gikk på et vis etter å ha klippet bort halve skjermen.

Ville gått for vanlige gti utbyggere etter 90 mod ...

G60 blir for breie ... ser litt merkelige ut nesten .. jeg satt det på min igjen - men det var pga at det faktisk var g60 med org fester på skjermene.

Felgene ser mer ekstreme ut om du har mindre type utbyggere.

Dette er samme felgene på gl en jeg hadde og g60 etterpå :

main_132126233341f16f23a6cbd.jpg

main_178339834341f16f995fffb.jpg

Edit : bildet lurer litt da skjermutbyggerene er sorte på den ene....

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan være heldig å finne på høgger'n! Har funnet 2 sett. Det ene hadde ikke listene foran, men det andre var komplett og jeg fikk det for 150 kr! billigere blir det ikke. (nesten strøkent)

Finner du flere så ta kontakt umiddelbart! Jeg trenger desperat andre utbyggere foran på min 90 modell G60 edition one. Tidligere eier har gått amok med pop nagler og naglet fast utbyggerne etter å ha klipt bort festene i skjermen for at hjula ikke skulle skrape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo;)

Skulle ønske de lagde noe som var bredere enn g60 jeg da;)

hehe... MASSE senk, 9x16" ET12 og g60 utbyggere? de blir fortsatt |----------| så mye for små;)

Hva skal du med et 12 da ? er jo helt feil .

Jeg hadde et 25 fremme og 20 bak ( med 5 mm spacer bak)

Er jo ikke vits med lavere inpress en at felgene ikke tar i på innsiden....

Å det ser i mine øyne helt idiotisk ut med de g60 utbyggerene så sant ikke felgene fyller de bra ut - og jeg hadde nå et par cm igjen minst ..

Syntes 16v settet etter 90 mod ser like så bra ut som g60 - akkuratt likt men mindre utbygging fremme.

Det er jo bare øverste delen som er bygget ut - minner meg litt om måkedører ..

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider