sRt Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Hei. Jeg skal kjøpe meg bil snart og har ikke så veldig mye mekanisk innsikt, men skal gjøre mitt beste for at bilen ivertfall ser best mulig ut. Hvor utføres motorvasker og hvor mye må jeg regne med å måtte ut med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 motorvask tar du sjøl. Dkk ti lslikt som hovedsikringsboks, fordeler, o.l, og sett i gang. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Du kan kjøpe sånn avfetting beregnet på motorvask på bensinstasjoner, funker som faen Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1nsane Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Bare husk ta ut batteriet :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Trenger ikke dekke til så mye når man vasker motoren. Hvis man måtte det er det farlig å kjøre i regnevær da eller???? Men det er 2-3 ting å tenke på.... -Ikke rett høytrykken direkte på coil, fordeler, åpne elektriske koblinger, luftfilter eller sikringsboks. -Bruk mye avfetting og la det få virke ordentlig så slipper du å spyle så mye. -Spray over batteriet og elektriske komponenter med sånn elektrospray. Renser og beskytter.. -På f.eks Nissan 200SX er tennpluggene og kablene nedsenket og nedi der kan det samle seg vann som gjør at strømmen til pluggene slår over og man får ikke startet.(skjedde med en kamerat a meg for 3 dager siden) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knusern Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Og la motoren gå når du feier over med høytrykken Siter *-------* mvh Erik *-------* ---> Sierra 2.0i CLX X - Rieju RR 50 X - Go-go tråbil X - Tippo trehjulssykkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Bare husk ta ut batteriet :rolleyes: why? 10tegn.. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Trenger ikke dekke til så mye når man vasker motoren. Hvis man måtte det er det farlig å kjøre i regnevær da eller???? Men det er 2-3 ting å tenke på.... -Ikke rett høytrykken direkte på coil, fordeler, åpne elektriske koblinger, luftfilter eller sikringsboks. -Bruk mye avfetting og la det få virke ordentlig så slipper du å spyle så mye. -Spray over batteriet og elektriske komponenter med sånn elektrospray. Renser og beskytter.. -På f.eks Nissan 200SX er tennpluggene og kablene nedsenket og nedi der kan det samle seg vann som gjør at strømmen til pluggene slår over og man får ikke startet.(skjedde med en kamerat a meg for 3 dager siden) Skrev at han burde dekke over de tinga, for ikke å ødelegge de. Når man kjører i regnvær, så har man jo panseret nede, og det kommer normalt sett ikke vann til slike deler. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Bare husk ta ut batteriet :rolleyes: det ser jeg ingen grunn til og har jeg aldri gjort. bare husk å blås rein blugger osv for vann, sånn at det skal slippe å slå over så mye. har du gammel bil så ta opp fordelerlokket og tørk reint hvis bilen ikke starter, og går den noe ureint pleier den etter kort tid å gå seg til. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Skrev at han burde dekke over de tinga, for ikke å ødelegge de. Når man kjører i regnvær, så har man jo panseret nede, og det kommer normalt sett ikke vann til slike deler. Kjør i ordentlig regnvær en dag du da, og så åpner du panseret etter en tur å se hvor "tørt" det er du skal ha det til å være. Hvis du ikke har merket det, så er det åpent fra motorrommet og ned til bakken. Kommer utrolig mye vann opp derfra selv om man ikke skulle trodd det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg