113deluxe Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Har fått en utrolig irriterende og plagsom banke/dunkelyd fra et av framhjulene, klarer ikke høre hvilket det er. Bilen er en 1986 golf.Det høres ut som om noen sitter å banker med en gummiklubbe på drivakselen når jeg kjører. Lyden øker i takt med farten, jo fortere jeg kjører jo raskere dunker det. Det rister ikke noe spesiellt i rattet. Har sjekket diverse nå men finner ikke ut hva det er, Har akkurat byttet fjærbeinslager og sjekket idag at alt satt som det skal, har sjekket drivknutene og de gir ingen ulyder ved full sving, har røsket i hjulene når den bilen var jekket opp og kunne ikke kjenne noe slark. Noen som kan hjelpe meg litt her, blir sprø av denne lyden og det er tydeligvis noe galt, det er så høyt at det nytter ikke føre en samtale i bilen. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jeg hadde en slik dunkelyd, visste seg å bare være boltene som var litt løse anger2 , sjekk nå det først ivertfall.. Hvordan vet du at det ikke er drivknuten som er gåen? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Jeg hadde en slik dunkelyd, visste seg å bare være boltene som var litt løse anger2 , sjekk nå det først ivertfall.. Hvordan vet du at det ikke er drivknuten som er gåen? Boltene til hva??? Jeg har testet som drivknutene har gitt ulyder ved full sving og kjøring i ring på parkerings plass, begge veier og i revers. Null ulyder. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Boltene til hva??? Jeg har testet som drivknutene har gitt ulyder ved full sving og kjøring i ring på parkerings plass, begge veier og i revers. Null ulyder. Hjulboltene.... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Hjulboltene.... De Er ikke løse. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 har du ikke fått ett flatt parti på dekket ditt da? av bremsing med låste hjul? Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 har du ikke fått ett flatt parti på dekket ditt da?av bremsing med låste hjul? Nei jeg har prøvd med flere forskjellige hjulsett. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Nei jeg har prøvd med flere forskjellige hjulsett. Høres veldig rart ut, skjønner godt du er irritert... Hjullager kanskje?, men da burde jo lyden være der konstant, uansett hastighet.. Kan sikkert være indre drivledd også... :wonder Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Høres veldig rart ut, skjønner godt du er irritert...Hjullager kanskje?, men da burde jo lyden være der konstant, uansett hastighet.. Kan sikkert være indre drivledd også... :wonder Det er en mer dump lyd. akkurat som en gummislegge blir slått på drivakselen, jeg fikk tips om at kanskje vibrasjonsdemperen på drivakselen hadde sklidd ned og lå og slo borti, skal sjekke dette. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 lager i fjørskåle kansje. dersom da e mye slark opp og ned på demper når bilen er letta or bakken så kan da vera ein syndar og. var no da på min passat, kom seg ved bytt. dunket og smalt. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 lager i fjørskåle kansje. dersom da e mye slark opp og ned på demper når bilen er letta or bakken så kan da vera ein syndar og.var no da på min passat, kom seg ved bytt. dunket og smalt. Akkurat byttet fjærbeinslager, bankelyden er der hele tiden, banker raskere jo fortere jeg kjører, spiller ingen rolle om jeg kjører på strøken asfalt eller humpete grusvei. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 høres ut som om det kan være hjul-lageret... lurt å skifte det med en gang! Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 høres ut som om det kan være hjul-lageret... lurt å skifte det med en gang! Da skulle jeg vel ha kunne kjenne noe slark i det??? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Da skulle jeg vel ha kunne kjenne noe slark i det??? Ikke nødvendigvis. Har erfart at hjullager kan være gåen, selv om det ikke er så mye slark. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Jekket opp bilen idag og snurret på hjulene, finnes ikke ulyder eller slark, men jeg oppdaget noe annet. Skal vel ikke være slik som dette?? Bilen på bakken: Bilen jekket opp: Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg