Kixx Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Jo, skal nok være sånn. VAG er rart. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Jo, skal nok være sånn. VAG er rart. Om det er det smarteste du har å komme med er det bedre at du ikke sier noe i det hele tatt! Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Om det er det smarteste du har å komme med er det bedre at du ikke sier noe i det hele tatt! Svarte da for .... på spm om de bildene. Fjærbenslagrene på VAG skal være slik. Så vist du ike vil ha svar, skal jeg faen meg ikke svare heller. Takk for meg. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Svarte da for .... på spm om de bildene. Fjærbenslagrene på VAG skal være slik. Så vist du ike vil ha svar, skal jeg faen meg ikke svare heller. Takk for meg. Så fjærbeinslageret skal bevege seg 2cm opp og ned inni dempertårnet? Ehhhh javel. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Så fjærbeinslageret skal bevege seg 2cm opp og ned inni dempertårnet? Ehhhh javel. Var nettopp ute å sjekket hvordan det ser ut hos meg, er akkurat likt som på bildet ditt.. Gadd ikke å jekke opp bilen da, men uansett.. Jeg vet at mine lager ikke er helt 100%, så hadde vært kjekt hvis du hadde laget en guide for hvordan en bytter de;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Løsne mutteren i toppen av demperen, skru sammen fjæra med fjærklemme, løsne demperen i underkant, slipp demper og fjær ned slik at du får av lageret. sett på nytt lager og sett sammen igjen. skal klare å slippe dette langtnok ned uten å ta av styrekule. Vist du har Camber justering på fjærbenet, så prøv å få demper og fjær langtnok ned uten å løsne disse to skruene, ved å heller løsne "stabstaget". blir disse to "camber skruene" løsnet, er den en sjangse for at camber blir feil og du må inn på 4-hjulskontroll etterpå. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Hvordan høres en slitt drivknute ut da?? Lyden er kun når jeg kjører rett frem og i ving til høyre, krapp sving til venstre så er lyden borte. Er litt vanskelig å forklare lyden men det er en blanding av rumling og dunking. Begynner å bli rastløs nå, bugrun er om under 2 uker. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 ødelagt drivknute, høres ut som knitring, eller spraking. Kan høres når man svinger til en side eller begge. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Da kan det ikke være det...skjønner ikke en drit jeg nå ass. Kan slitt hjullager resultere i banking da??? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Hei, har du forsøkt å ha bilen på bukk, for så å få noen til å "kjøre" bilen, mens man står under? Er litt enklere å lokalisere lyden da. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Skal prøve dette imorgen. Hvis det da ikke er noen lyd så skjønner jeg ingenting. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Juni 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 har nå byttet venstre hjullager men det hjalp ikke en dritt....noen som kan hjelpe meg eller? Hakket før jeg pælmer hele bilen på skroten. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2005 Har du prøvd å få kjørt bilen uten at den går på bakken da? At du har den oppe på bukk, mens noen kjører den, og noen sjekker under.. Da må du jo høre lyden.. Er lyden der om du bare ruller bilen? Uten motor i gang f.eks? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avest Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 har du sjekket vibrasjonsdemperen på drivakselen? kan være den som er løsnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Om lyden kommer fra et av hjulene eller oppfestningen der så burde du sannsynligvis kjenne et lite knepp i rattet også. Det kan ikke være i girkassa di? Et tannhjul på diffen som har fått seg et hakk eller no.. Bytt girolje og sjekk etter spon feks. Hvordan ser motorfestene dine ut? (slitasje) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg