Gå til innhold

Banking fra forhjul

Ranger emnet

113deluxe

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det er det smarteste du har å komme med er det bedre at du ikke sier noe i det hele tatt!

Svarte da for .... på spm om de bildene. Fjærbenslagrene på VAG skal være slik. Så vist du ike vil ha svar, skal jeg faen meg ikke svare heller.

Takk for meg.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte da for .... på spm om de bildene. Fjærbenslagrene på VAG skal være slik. Så vist du ike vil ha svar, skal jeg faen meg ikke svare heller.

Takk for meg.

Så fjærbeinslageret skal bevege seg 2cm opp og ned inni dempertårnet? Ehhhh javel.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fjærbeinslageret skal bevege seg 2cm opp og ned inni dempertårnet? Ehhhh javel.

Var nettopp ute å sjekket hvordan det ser ut hos meg, er akkurat likt som på bildet ditt.. Gadd ikke å jekke opp bilen da, men uansett..

Jeg vet at mine lager ikke er helt 100%, så hadde vært kjekt hvis du hadde laget en guide for hvordan en bytter de;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsne mutteren i toppen av demperen, skru sammen fjæra med fjærklemme, løsne demperen i underkant, slipp demper og fjær ned slik at du får av lageret. sett på nytt lager og sett sammen igjen. skal klare å slippe dette langtnok ned uten å ta av styrekule.

Vist du har Camber justering på fjærbenet, så prøv å få demper og fjær langtnok ned uten å løsne disse to skruene, ved å heller løsne "stabstaget". blir disse to "camber skruene" løsnet, er den en sjangse for at camber blir feil og du må inn på 4-hjulskontroll etterpå.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan høres en slitt drivknute ut da?? Lyden er kun når jeg kjører rett frem og i ving til høyre, krapp sving til venstre så er lyden borte. Er litt vanskelig å forklare lyden men det er en blanding av rumling og dunking. Begynner å bli rastløs nå, bugrun er om under 2 uker.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Om lyden kommer fra et av hjulene eller oppfestningen der så burde du sannsynligvis kjenne et lite knepp i rattet også.

Det kan ikke være i girkassa di? Et tannhjul på diffen som har fått seg et hakk eller no.. Bytt girolje og sjekk etter spon feks.

Hvordan ser motorfestene dine ut? (slitasje)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider