Gå til innhold

Spørsmål ang. registerreim

Ranger emnet

nice cars

Anbefalte innlegg

Søkte litt rundt men fant ikke ut av det jeg lurte på. Nå har jeg kommet frem til 120.000 km og det er nå det er anbefalt å skifte registerreim, men siden jeg ikke har penger til det akkurat nå så må jeg bruke bilen uten at dette er gjort. Det jeg lurer på da er; får man noe forvasel i det hele tatt? Nå den siste uken har jeg nemlig hatt en slags hvinelyd, ikke så høy men den følger turtallet oppover. Kan dette ha noe med registerreima å gjøre?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen registerreima di hviner så tenker jeg det blir fort stilt også.

Er vel heller viftereim/servoreim (hvis det er servo på den) eller noe annet.

Den registerreima er ei tannreim som går i tannspor, hopper den over noen tenner eller ryker så har man stor mulighet til motorhavari, gjelder ikke alle biler for noen har klaring i fra ventiler til stempel.

Du kan jo plukke av dekselet og se om reima ligger på plass eller om den har vandret litt ut slik at den subber.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen registerreima di hviner så tenker jeg det blir fort stilt også.

Er vel heller viftereim/servoreim (hvis det er servo på den) eller noe annet.

Den registerreima er ei tannreim som går i tannspor, hopper den over noen tenner eller ryker så har man stor mulighet til motorhavari, gjelder ikke alle biler for noen har klaring i fra ventiler til stempel.

Du kan jo plukke av dekselet og se om reima ligger på plass eller om den har vandret litt ut slik at den subber.

Men greia er jo at den følger turtallet. og så er det mere subbelyd som du sier. som blir lysere etterhvert som jeg gir på.

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, du kjører Opel...og de reimene er kjent for å ryke før skifteintervallet. Kom deg på verksted med en ****s gang!

Ikke for å si noe stygt, men har du ikke råd til å bytte reg.reim, så burde du se deg om etter en annen bil. Ryker reima, så kan fort regninga løpe opp i 20.000 kroner....

Og NEI, reg. reima gir ikke noe forvarsel om at den har tenkt å ryke. Plutselig en vakker dag så starter ikke bilen din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, du kjører Opel...og de reimene er kjent for å ryke før skifteintervallet. Kom deg på verksted med en ****s gang!

Ikke for å si noe stygt, men har du ikke råd til å bytte reg.reim, så burde du se deg om etter en annen bil. Ryker reima, så kan fort regninga løpe opp i 20.000 kroner....

Og NEI, reg. reima gir ikke noe forvarsel om at den har tenkt å ryke. Plutselig en vakker dag så starter ikke bilen din....

ok. intervallene var jo på 90.000 og er justert ned til 60.000. og nå har den gått ca 60.000 siden forrige bytte. er ikke helt sikker siden forrige eier ikke hadde kvitteringene på det.

Men fikk et tilbud av en mekaniker om å få det gjort for kun 2.000 så det skal nok gjøres så fort han har tid ja!

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. intervallene var jo på 90.000 og er justert ned til 60.000. og nå har den gått ca 60.000 siden forrige bytte. er ikke helt sikker siden forrige eier ikke hadde kvitteringene på det.

Men fikk et tilbud av en mekaniker om å få det gjort for kun 2.000 så det skal nok gjøres så fort han har tid ja!

har du 8v så er det ikke såå farlig å kjøre litt over på skiftintervallet,sjeldent de ryker på de motorene,har du skrudd litt og det er en 8v bytter du den lett selv.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det noe. Skulle starte bilen så hørte jeg et dunk og så gikk motoren ujevnt. det vibrerte kraftig i bilen. jeg stoppet motoren med en gang og åpnet panseret. men det ser ikke ut som noe er galt der. alle reimer sitter der de skal. kan registerreima ha hoppet litt sånn att den ikke går riktig?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det noe. Skulle starte bilen så hørte jeg et dunk og så gikk motoren ujevnt. det vibrerte kraftig i bilen. jeg stoppet motoren med en gang og åpnet panseret. men det ser ikke ut som noe er galt der. alle reimer sitter der de skal. kan registerreima ha hoppet litt sånn att den ikke går riktig?

Den kan sikkert ha hoppet over noen hakk, da vil bilen gå som en dass og bruke masse bensin, men for svarte svingende, kom deg på et verksted med den bilen og få byttet den reima angry

Når den ryker og du må kjøpe ny motor eller i beste fall ny topp så angrer du nok...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vectra'n min har bytta reg reim 2 ganger på 170' den :) Funka fett som faen, men, har bytta nå... Og grunnen til at jeg ikke bytta var at jeg er vant til litt lenger intervaller fra audiene...

Generellt sett er det å anbefalle å følge intervallene, uavhengig av hva de er..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider