Gå til innhold

Noen som har mulighet til å hjelpe med å bytte foringer kveld/helg?

Ranger emnet

JensL

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å bytte alle de gamle foringene med nye Energy Suspension poly-foringer.

Men det er ingen liten jobb, gitt.

Og jeg er ikke mekaniker, og mangler verktøy (spesielt den hydrauliske pressa).

Er det noen som kan hjelpe meg å få satt på dette på kveldstid eller i helgene?

Helst sånn nogenlunde i Oslo-området.

Det er ikke aktuelt å få gjort dette på et vanlig verksted, da det er tidkrevende, altså svinedyrt.

Bilen er en Honda Prelude 1997.

Noen som kan hjelpe, eller kjenner noen som kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg skal gjøre akkurat det samme som deg!

Venter på foringene fra usa, 120$ ellerno..

Er ingen liten jobb dette her nei og du trenger endel verktøy. Komme til under bilen for å få løs tingene er ikke lett.. pneumatisk muttertrekker kan være til stor hjelp. Kjenner jeg saken rett så sitter endel muttre j....

Anyway, du trenger ikke presse. ES foringene bruker hylsa til de gamle foringene, det du trenger å gjøre er å brenne ut de gamle med propanbrenner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meeeget kjekt med en bukk for å heise opp bilen.

Og jo, du trenger pressa.

Jeg har fått satt på 3 foringer i bakstillingen allerede, og har sett litt nærmere på de foran. Og her skal man trekke ut hylsa som er rundt foringene.

Det greier du ikke uten ei god presse, for de sitter steike godt fast.

KANSKJE man kan greie seg med ei god skruestikke, men da skal du ha mye tid, og enda mer tålmodighet.

For å trykke foringene inn, går det stort sett greit med ei vanlig skruestikke.

Merk at dette er på 5.generasjon Prelude, men tror ikke det er så annerledes på din 4.gen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meeeget kjekt med en bukk for å heise opp bilen.

Og jo, du trenger pressa.