jk^ Skrevet Mai 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2005 Hei. Jeg har en 89modell av den lange typen corolla, og nå har bagasjelokket kilt seg. Vet ikke helt hvordan, men jeg lurer på om noen har noe clue om hvordan jeg kan få det opp =) har prøvd med låsolje og rikslet med nøklene... Sitter som smurt. Den flippknappen under førersete virker, så det er ikke vaieren, men det kommer ikke noe "klikk", så jeg lurte på om det kunne være at det er noe drit låsen eller noe... andre som har hatt problemet? -john kkristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 denne er litt tricky tror jeg... Har aldri sett eller hørt om kilt baggasjelokk/bakluke, men jeg har selv sett panserlåsen på denne modellen kile seg (korte utgaven av corollaen). Jeg sitter med en rep.manual til corollaen og ser at mekanismen bak er ikke ulik den framme så jeg lurer på om det er samme problemet du har på din bil.. Kan det hende at noen/du har lukket igjen luka og vridd nøkkelen om eller evt trukket i vaieren når luka ble slamret igjen? (det skjedde på nevnte bil ovenfor). Hordan vet du at flippknappen virker? normal bevegelse skal være litt bevegelse/løft på den før man kjenner lett motstand og så kommer klikket som åpner låsen bak.. Om mekanismen bak er blokkert vil det likevel være nok flex i vaieren til at man kan tro at den virker. Regner med at du snakker om glassback-utgaven når du sier lang (eller er det sedan???), og jeg har samme bilen selv (glassback altså). Om du ikke skulle klare å trylle den åpen så kan det tenkes at du kanskje må inn med makt fra bagasjeplassen og brekke bort noe plast for å komme til... nedenfor luken. :D Uten at jeg er helt sikker. Har liksom ikke lyst å eksperimentere med min egen bil :) Edit: mulig det er en liten serviceluke i det plastpanelet som kan fjernes uten å være nødt til å ødelegge noe. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jk^ Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 hallaw! jeg flekka ut setene og kom meg baki :cool: der tog jeg av staget og løsna hele låsen... det som viste seg var at en liten bit av en ALT FOR GAMMEL nøkkel hadde knukket av inni låsen da jeg låste bagasjerommet... så da ble den kaputt :) bruker luka fint nå, har bare staget koblet fra så bruker jeg flippknappen inni bilen hele tia, går fint det=) men uansett takk for innlegget :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg