Gå til innhold

prisoverslag på verksted

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

var på verkstedet og hørte på hvor mye de trodde det kostet å skifte veiv i motoren min.

det var ikke akkurat billig,de tippet på rundt 15k angry

da veit jeg ihvertfall hvor noe av feriepengene mine går.

man skulle kunne skru selv,er misunelig på dere som kan skru selv :)

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på verkstedet og hørte på hvor mye de trodde det kostet å skifte veiv i motoren min.

det fikser du vel selv, hvis du har litt verktøy og tak over hodet..;)

sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

derre verkstedene kan kunsten å ribbe oss bilfolk ja, men hvis du bestemmer deg for ikke å gjøre dette selv, ville jeg heller fått solgt motoren til et kålhue, og kjøpt meg en ny en

Sønnen til han kisen jeg kjøpte bilen av kunne fikse meg en turbomaskin og montering for 15k, så det finnes ikke bare grådeige folk her i verden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fro den prisen der gar du vel en turbomotor også...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du var da... De sa ihvertfall i fra! Min lincoln skulle ha nye toppakninger, men jeg hadde vondt i ryggen, så jeg satte den inn... De fant litt slitasje på kammen og fikk for aeg at da kunne de ikke sette den sammen igjen! De var redd for at jeg skulle kreve erstatning hvis den ikke gikk 100% senere.... Endte med at jeg måtte sette sammen selv, og finne ut hvor alt skulle stå! anger2 *stor takk til samnøy auto i tønsberg, som tok 2500 for å rive av EN topp på min v8, og bøye alle hydraulikkrørene mine*

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en turbo motor,(b230a med r-sport turbo kit)det er en like ved meg som skal selge en b21 et for 3500kr,hvordan er denne motoren i forhold til den jeg har?med tanke på hk og holdbarhet?vet ikke om det er innsprut på den,står at den er komplett.

er det bare å setten denne motoren rett inn?eller må det forandres på noe?

jeg har kjøpt veiv til motoren min av volvo 264 her på forumet.

men når man ikke kan å skru,så begyner jeg ikke å plukke fra hverandre motoren min.

tror det var 15000kr bare for arbe,da må kanskje levere veiva til avretting,og det koster jo også ca 2000kr.

vurderte lenge å kjøpe meg en b23et eller en b230ft motor,men det blir for dyrt med arbe.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da MÅ de ha regna med ny veiv da.. for vi tar fra 10.000 og oppover for et motorbytte på jobben :O

nei,det var ikke med ny veiv,sa ifra at jeg hadde en annen veiv,hvis det ikke gikk ann å bruke den som sitter i motoren.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å gjøre det billigst mulig kjøper du deg en a blokk i god stand (det er jo omtrent gratis) og får noen til å sette den inn svart for et par tusenlapper. trenger jo ikke akkurat være rakettforsker for å bytte en at motor..

har vurdert å kjøpe bare blokka,det blir jo endel arbe å skifte over alle delene,det sitter lav komp stempler i motoren jeg har nå.

men hvordan er det med b21 et motoren?

det blir jo nesten billigst for meg,hvis den er i bra stand.

er ikke avhengig å få bilen på veien igjen med engang,har 2 biler

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp den b21et motor, så kan du jo evt prøve å fikse detta selv, er ikke akkurat hjerne kirurgi å bare bytte over motoren.

får tenke over det,til over helga.

har en kamerat som har elefant som jeg sikkert får lånt.

98 vw golf 4 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider