Gå til innhold

240 men hvilken V8'er??

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

sitter å tenker på tanken.. *vet jeg kommer sikkert til å få endel av "volvo-folket" mot meg, men men

hvilken V8 passer best i en volvo 240?

hvilken bil bør man hente den ifra...

hva må man ut med for en "brukbar/komplett" v8'er??

ble tilbudt en dodge 360 forgasser (i deler, men komplett) for 4500...

hva koster en v8er med innsprut???

kan noen hjelpe meg?

MEN som sagt så "leker" jeg enda bare med tanken.....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke tenk bare på prisen på motor..

tenk også: bensinforbruk!

350tpi er jo idèell, noen ble levert med 240hk originalt!

du får kjøpt motorfester, etc. ferdig laget, for ca. 1500-2000kr..

Bensinforbruk ja,6ern i 960n min drar 2 liter på mila :scared når jeg kjører (ironisk nok) med økonomiprogrammet i girboksen.Her prates det om en helt ok motor med

ingen feilkoder/skader eller noe..

Jeg kommer nok å gjøre motsatt av deg,nemlig kvitte meg med 6ern og automatboksen.Håper du er heldigere enn meg med din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinforbruk ja,6ern i 960n min drar 2 liter på mila :scared når jeg kjører (ironisk nok) med økonomiprogrammet i girboksen.Her prates det om en helt ok motor med

Jeg kommer nok å gjøre motsatt av deg,nemlig kvitte meg med 6ern og automatboksen.Håper du er heldigere enn meg med din.

off topic: hva skal du dytte nedi?

ON topic.. hørt at 350 tpi bruker rundt 1-1.5L på mila.. det høres jo fin fin ut da

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 350tpi og den fungerer perfekt!

Men husk det er mer enn motor og fester du skal tenke på! Det er en del å tenke på når man bytter til V8!

Men gøy å leke med tanken da! Har noen tanker jeg leker med og! ;)

seff, tenker jeg på at det er MYYE mere som må gjøres før man senker en v8er å begynner å kjøre...

men har tenkt endel over hva som må/bør/anbefales å gjøre før man starter et slikt prosjekt..:)

menne fra hvilken bil anbefales det å hente motor ifra??

tenker på di forskjellige amcar-bilene som er der ute..:)

HPfreak: kan ikke du nevne hva som er jort med "bilen" din? å hvor motoren kommer fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp, jeg har sabla lyst på en 960 stv. med 3liter'n og automatgir men det er temmelig uaktuelt om den bruker 2liter på mila.. regner med du kjører det motoren greier i økoprogrammet. i øko og fin landeveiskjøring bør vel litern vere mer riktig vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror i alle fall du må bytte til disel 240 fjærer og til noen heftigere bremser for å få en slik godkjent i alle fall :D

har liggende:

stor bremseforsterker,

varevogn fjærer, *framme og bak*

stag til torpedovegg,

metall for sveising til motorfester *hvis man får det godkjent hvis man gjør det selv*,

metall tilgjengelig hvis jeg skal "avstive" støtdempertårna *lage stag mellom dempertårna*,

ventilerte skiver

+++

såe jeg mangler bare peng til en fin og grei V8'er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satan...naboen har en chervolet...disel...v8'er med 5098 i slagvolum og turbo :D hehe...stor motor tru? :p

hehe.. er neppe noen smallblock;) menne vil ikke ha diesel;) SELV om det kanskje er billigere å kjøre å diesel er billigere enn bensin;) menne skulle gjerne hatt litt :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideelle med tanke på bensinforbruk er nok en Chevy 305TPI(innsprøytning) og en TH700 automat. Den det er en firetrinns automat som gjør at du på langkjøring med orginale 220hk vil få et forbruk på rundt 0.8L/mil. Slå den!

Apropos 960 3.0: Faren min har en slik 1992 stv. Fullastet med 4 voksne og masse bagasje brukte vi nøyaktig litern over fjellene og alt fra Fredrikstad-Bergen og tilbake.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos 960 3.0: Faren min har en slik 1992 stv. Fullastet med 4 voksne og masse bagasje brukte vi nøyaktig litern over fjellene og alt fra Fredrikstad-Bergen og tilbake.

da er det vel strengt tatt stilen til maxis det er noe i veien med.. skal kjøpe meg en slik bil.. håper det kommer en vakker dag snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler du bør plukke motor ifra er vel slutten av 80 tallets Chevy som for eksempel Camaro eller Corvette! Disse har like motorer og rundt på den tiden har dem ca 220 hk! Dette passer jo bra nedi Volvoen!

Den diesel motoren er nok også en smallblock da min motor er på 5700 i slagvolum og er også en liten motor!

Skal se om jeg kommer på det meste som er gjort med bilen min:

-Diesel fjører forran

-2x8" bremsekraft forsterkere

-Ventilerte bremse skiver rundt om

-Stabstag fra hjulhus tårn til torpedo veggen

-stabstag mellom hjulhus tårnene

-Resten av forstillingen er byttet ut

-Større radiator

-Dual friction clutch

-hooker competition headers

-JT-Superflow 3"

-4" mellomaksling

-1031 bakaksel

-Nytt bensin system hele veien

-Også lagt opp en ekstra for NOS! :)

-T5r 5 trinns manuell girkasse

-Bygd om speedo vaieren slik at det er volvo i en siden og chevy i andre så den passer på girkassa

Dette er det jeg kommer på nå i farta men har en komplett liste liggende i bilen. Så bare å spørre om noe dere syns er rart eller ikke for jeg vet det er masse jeg ikke har med her!

Pluss alt det andre jeg måtte gjøre på bilen for å få den klar!

Hvis jeg skal legge opp en komplett liste så blir den myyyye lengre og får heller ta det senere! Er trøtt nå!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider