Gå til innhold

240 men hvilken V8'er??

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

Her er litt mer lesestoff' date=' selv om det er litt dårlig kvalitet:

240 V8 conversion del 1(5mb pdf)

240 V8 conversion del 2(6mb pdf)

Angående effekt på motor, er det enkleste få papirer fra amcar. De har papirer på alt som fins av amerikanske motorer. Men da må motor har under 220hk orginalt da :)

om du får bremsepapirer på at motoren er max 220hk og 280nm, er det samme om den originalt hadde 2000hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 months later...

Nope. Uansett hva du gjør her i Norge så nekter dem deg å godkjenne volvoen med mer enn 220 hk. Har spurt absolutt alt og alle her nå og det beste svaret vi har fått er at vi må kontakte noen som kan teste bilen, karosseriet osv om det da tåler mer hk. Det koster sinnsyke kroner og da blir jo bilen testet for alt det går. Ikke sikkert du har noe bil etterpå ;)

Snakka med et par på bil tilsynet i sverige. Der har dem papirer på at volvo 240 greier og er godkjent opp til 450 hk, men har i Norge så vil dem ikke en gang se på de papirene. Kjempe bra av potit landet Norge :(

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 355 :chevy som skal i 242'n min..er vel ui underkant av 400hk (viser seg når den bremses :hammer )

kommer til å godkjenne med en sur 283... ikke søk på modell, men sett smallblock i søknaden til BT

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brems meg her og brems meg der..

jeg har nok engang fått problemer :P

denne gangen bilen!!!

motoren får for mye bensin og går derfor drittdårlig.

avbestillte NAF og BT..

håper det er BTR'en (bensintrykkregulatoren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider