clone baby Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Halla, skal på bane på eikås til helgen og vurderte og handle inn en flaske STP Octane Booster for og ha noe mer og "gå på" :rolleyes: . Noen som har peiling om dette funker? http://www.stp.com/fuel_oct_boost.html info: HELPS RESTORE HORSEPOWER USE EVERY TANK This 2-in-1 formula boosts octane and cleans combustion chambers to enhance performance. STP® Octane Performance Booster helps: * Restore lost horsepower * Remove deposits which cause knock and ping, hesitation and stalling * Prevent hard starts DIRECTIONS: Pour entire contents into full gas tank. Firmly replace cap on empty bottle and discard in trash or recycle. Safe for catalytic converters and oxygen sensors. Contains no alcohol. May be used in combination with other STP® fuel additives. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 10 timer siden jeg la inn posten og ikke en eneste har besøkt den :deng Ingen som har erfaringer om dette produktet? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunny Engineering Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Hei. Jeg har ikke prøvd det produktet, men om det virker vil det bare gi deg høyere oktantall. Det hjelper ikke noe på ytelsen det, om bilen er satt opp for 95/98 oktan. Ikke merkbart vil jeg tro. Ikke heng meg om jeg tar feil da :rolleyes: Siter Every engine has a potential for improvement, We're making it possible ----> *Sunny Engineering* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyove Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 med mindre du er plaget med tenningsbank så er det ikke noe vits i å bruke oktanboost... oktanboost brukes stort sett på crossere o.l, der merker man stor forskjell på vanlig 98 oktan og ca 110 oktan, som er vanlig å kjøre med i motocross. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JensL Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Jeg har ikke brukt akkurat den der typen, men på banekjøring med normal bil anbefales det sterkt å bruke oktanboost. Da blir motoren utsatt for mye hardere bruk, og den minste banking eller tikking er svært ugunstig. Jeg synes også at Honda'en min ble merkbart kvikkere med oktanboost på tanken. Det er ikke natt og dag forskjell, men merkbart, mest på resonsen. Det kommer nok veldig an på motoren. Tror ikke det er noe vits å putte i en sånn flaske hver gang du fyller, men skal du på bane, er det ikke noe å tvile på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Ser ikke helt hvordan det er mulig å øke oktantallet med 6 ved å tilsette mindre en 1 % oktan-booster. Hvis du tar 99 deler 98-oktan, og 1 del 600-oktan, da får du ca 104 i oktan. Men hva slags stoff har 600 i oktan? Metanol som er et vanlig tilsettningsstoff har bare 120 i oktan. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 I boka Forced Induction av Graham Bell tester de flere oktanboostere på en rally Impreza. Husker ikke tallene men mener STP hadde laveste økning av de testede, med 50hk økning eller noe. Hvor mye de økte ladetrykket husker jeg ikke. Men det er selvsagt ladetrykket som står for effekten ikke det som er på flaska. Den bare holder bankingen borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Halla, skal på bane på eikås til helgen og vurderte og handle inn en flaske STP Octane Booster for og ha noe mer og "gå på" :rolleyes: . Noen som har peiling om dette funker? Den flaska der øker med 4 oktan poeng. Ett oktan poeng er 0,1 oktan. Dvs. du går fra 98 til 98,4 oktan med en slik flaske. Ingen vits IMO. Den eneste oktan boosteren jeg har sett tester av som også faktisk funker er fra NOS. Denne fås kjøpt hos Torshov til 250kr, så den er ikke akkurat billig. Alt annet er vel i grunn bare å holde seg borte fra IMO. Er jo en grunn til at de kjører skikkelig race bensin i feks. rally, og ikke bare heller på en flaske oktan boost eller to. Hvis du er redd for tenningsbank så reis heller til sverige med en 200 liters dunk og kjøp miljøbensin (E85) som har 105 oktan. Du må riktignok mappe om motoren da siden AF'en din blir litt skrudd av å dytte sprit gjennom motoren :D. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg