XLH1000 Skrevet Mai 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2005 Et rele for ekstralys mm. er vel N.O.(normal open) når det ikke er i bruk. Finnes det rele som er N.C.(normal closed)? Hvordan skal jeg få et rele til å stå på når bryteren er av? Vanskelig? jeg forstår ikke bæra! Skal brukes til styring av en ventil på gravemaskin. Takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XLH1000 Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Kjøpte et rele med 5 pinner. Den som er merket med 87a har spenning ut når releet er "parkert". 30/51 - fra batteri/sikring 85 - styrestrøm via bryter med varsellys 86 - jord 87 - til forbruker(1000 mtr. tåkelys mm.) 87a - ikke i bruk ved vanlig tilkobling av forbrukere. + når releet er av. Det ordnet seg! alt funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XLH1000 Skrevet Mai 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Det var ikke så enkelt nei. Når jeg tar strømmen fra 87a ryker bare sikringen. Har prøvd med 40 amp sikring, men denne ble blåst øyeblikkelig. Spørsmålet er igjen; Er det noen som vet om det finne rele som er N.C. (normal closed) Takknemlig for innspill her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Det var ikke så enkelt nei.Når jeg tar strømmen fra 87a ryker bare sikringen. Har prøvd med 40 amp sikring, men denne ble blåst øyeblikkelig. Spørsmålet er igjen; Er det noen som vet om det finne rele som er N.C. (normal closed) Takknemlig for innspill her. biltema har rele. art.nr 42-304 5-pinner tot. pin nr 85 koble til - pin nr 86 på pluss tenning pin nr 30 koble på + pin nr 87 a koble til ventil pin nr 87 giva a fuck ryker sikringen så er relet fuckt eller så har du gjort feil Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg