Gå til innhold

Min E30 :)

Ranger emnet


elgX

Anbefalte innlegg

Er det ikke du som har en M3 motor til overhaling a?

 

solgte den for 2 dager siden, fordi det var ett par dyre deler som måtte byttes(clutch, mengde måler ,bremse kraft forsterker) og den var VELDIG hardt kjørt sa de. doh

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok da så... får se etterhvert hva som ramler oppi motorrommet... hehe.

 

Er visst samme bremser som på 325 på min siden jeg har abs. men er ikke 100% sikker... det burde holde ei lita stund hvertfall!

*-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt?

x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P.

x-1997 Peugeot 106 Rally

x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V

x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hadde egentlig ikke tenkt no jækla mye mer motor enn det så!

 

Bra at du tenker i de riktige baner! Hadde vært stilig med en strøken E30 med mye motor. M3 understell tror jeg holder til 360hk eller noe. Ellers er det sikkert mulig å tilpasse M5 bremser fra E34, men da må du nok skifte mer enn bare bremseskiver å kalippere for å si det sånn:) Blir vel fembolt og da...

 

Med de bremsene du har nå får du godkjent M30B35 som er på 218hk originalt. Kan jo hive på turbo etterpå vettu:)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er planen foreløpig :) Men ting kan ta tid... først må vi ha pææænge... skjer litt etter litt med denne bilen så!

*-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt?

x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P.

x-1997 Peugeot 106 Rally

x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V

x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg synes du bør sette på kurve/tåkelys i frammfangeren. Jeg synes personlig det er penere når speilene er lakert i samme farge som bilen. Og 3,5 liters motoren er feit i E30. Vet om en som går/gikk i Ålesund området. Men det siste jeg hørte om den var når han var på bane treff i mo i rana og stempler og rådene gikk till H¤%# :)

87 Volvo 240 GL B230K

 

240 = GO 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelys kommer... når jeg har råd.. er så mange andre ting og jeg vil ha...! motor kommer og med tia....

*-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt?

x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P.

x-1997 Peugeot 106 Rally

x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V

x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tenker i de riktige baner! Hadde vært stilig med en strøken E30 med mye motor. M3 understell tror jeg holder til 360hk eller noe. Ellers er det sikkert mulig å tilpasse M5 bremser fra E34, men da må du nok skifte mer enn bare bremseskiver å kalippere for å si det sånn:) Blir vel fembolt og da...

 

Med de bremsene du har nå får du godkjent M30B35 som er på 218hk originalt. Kan jo hive på turbo etterpå vettu:)

 

SKulle mene du også kan bruke turbomotoren fra gamle 745 sammen med de 325 bremsene og få det godkjent. Rimelig sikker på at en kompis av meg har det, men det er mulig den er blitt godkjent fordi det er en orig. 335, men tror ikke bremsene er mer enn fra 325

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKulle mene du også kan bruke turbomotoren fra gamle 745 sammen med de 325 bremsene og få det godkjent. Rimelig sikker på at en kompis av meg har det, men det er mulig den er blitt godkjent fordi det er en orig. 335, men tror ikke bremsene er mer enn fra 325

 

Bremsene får man godkjent til 220hk, mens 745 motoren er 252hk.

Kanskje bremsene er fra E36 325?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKulle mene du også kan bruke turbomotoren fra gamle 745 sammen med de 325 bremsene og få det godkjent. Rimelig sikker på at en kompis av meg har det, men det er mulig den er blitt godkjent fordi det er en orig. 335, men tror ikke bremsene er mer enn fra 325

 

Finnes det orginal 335?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina B6 3.5 med 261 hk er det nærmeste. Hartge hadde også noen utgaver mener jeg å huske.

 

BMW 333 ble laget for sydafrika med motor fra BMW 733.

 

Hartge H35. Ellers hadde de vel også H27 mener jeg..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår