Gå til innhold

Mazda 626 2.0 86` & Svendsen eksos

Ranger emnet

Znip

Anbefalte innlegg

Har snappet opp noen kommentarer om at Svendsen Eksos lager "effektanlegg" til mange typer biler.

Stemmer dette? Noen som har vært borti noe lignende med Mazda før? (Da særlig en av samme modell som jeg har)

Da jeg kjører opp til sommern, er jeg fast bestemt på å få litt mer futt i den. (dette blir jo ingen bil å herje med på rudskogen da..) Men jeg vil ha den litt sprekere iaff. Men vil det da lønne seg med effektanlegg? Iogmed at den har kun 102 HK, og jeg vet at vist effektanlegget blir for stort, taper man bare effekt.

Og ville det evt. blitt bedre hvis jeg hadde putta i en 2.0 GTi motor ?

Håper noen kan svare meg på dette.

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT motor = injection = masse styr med ledningsnett, men det går jo.. samme fester.. husk bare på å få tak i skivebremser bak :)

Dog.. ta en skikkelig sjekk på motoren, still tenning, bytt olje, bytt luftfilter, få justert forgasseren og sånt.. hender det er noen hester som har vært på beite som du plutselig får tilbake da :D

Ellers kan du jo evt. gå helt over til 98-oktan og stille tenninga deretter... da går det jo noe bedre hvertfall.

Ville ikke satsa på effektanlegg på den bilen til noe annet enn litt lyd, med mindre du får tak i komplett med grenrør, og da må en ha luftfilter også :)

Men, znip, hvor langt har bilen din gått egentlig? :)

- 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws

x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L

Lenke til kommentar
Del på andre sider