Gå til innhold

Finns det erstatning for motorvolum?

Ranger emnet


boXer

Hva går du etter?  

77 stemmer

  1. 1. Hva går du etter?

    • Jeg går for volumet.
      15
    • Jeg går for overladning(teknologier)
      62


Anbefalte innlegg

Først: du kan ta ut godt over 800-1500hester med 12 liter og turbo.... legg på DOHC osv og du kan kose deg med litt til.

 

si du holder deg til 500ci, da... hvor mye koster en gammal TF alublokk: rundt 50000? to turboer: 50000-60000?

 

da havner du vel på runt 200000 med alt. (ca) og bør kunne ta ut 1800-2000 hester. da har du så mye effekt, at du aldri noensinne egentlig får brukt alle sammen...

Hvor mye koster en BDA? 150000 kanskje.. 250hk...

 

En ProMod sjåfør i USA (husker ikke navnet i farta, skal prøve å finne noen linker) kjørte hele sesongen i fjor med 8,litt liter, dobbelturbo, ca 2500hester, og gjorde ikke noe annet enn å skifte olje! Dette er en motor du med små justeringer kan bruke på gata...

 

mindre motor med overladning=høy volumetrisk effektivitet=stort motorvolum

 

stort motorvolum med overladning=høyere VE = større motorvolum =MER MORO!

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonte

 

Da kan han bygge på den motoren han har fra før, i stedet for å kjøpe en HELT ny en.

 

Jeg kan da uten problemet øke volumet betydelig med den motoren jeg har, ikkeno problemer det.. Langt over 400cui er lett å få til.

 

Men klart, den effekten jeg vil ha er lettest å få med kompressor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Jeg må si at det kommer helt an på.. Skal jeg ha en bil med gode kjøreegenskaper, så måtte det bli en liten turbomotor, men en gammel Mustang eller noe sånt, så måtte det jo bli en stor åtter, borret og stroket til det maximale.

 

Selv valgte jeg en motor med relativt stort slagvolum, og gode kjøreegenskaper.. Samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gran Turismo 3

800hk er ikke noe monster..

 

det tar du jo tor en 2 liter...

 

14 liter med 4 vifter og scania intercooler..

2K med gamp..

 

Det begynner å nærme seg et monster..

 

 

På en 700 cid ProMod snakker vi ikke om et monster på 800 hester, Pro Mod motorer har 3000 hester.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Jeg kan da uten problemet øke volumet betydelig med den motoren jeg har, ikkeno problemer det.. Langt over 400cui er lett å få til.

 

Men klart, den effekten jeg vil ha er lettest å få med kompressor..

 

400 cid? :D Alt under 500 cid er startmotorer.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Må man velge, da?

 

Avansert motor banker primitiv motor.

Stor motor banker liten motor.

 

Stor avansert overladet motor banker det meste - ta en titt på en SL55 AMG eller en Brabus E V12 :D

 

Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg liker best, men tenker man rent motormessig synes jeg Espen hadde den beste tankegangen :) Hiv på RS6-motoren også så er du der ;)

 

Tenker man "performance" får man titte litt på hvilke motorer som egner seg best til bruksområdet man skal ha.

 

Min respekt går nok til de motorene(stempel- vel å merke!) med mest effekt per liter. :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår