Gå til innhold

Remote kabel, hvor går den?

Ranger emnet


Alucard

Anbefalte innlegg

Skal koble på en Pyle forsterker på en gammal Kenwood spiller jeg har og lurer på hvor remote kabelen skal på da. Noen har sagt den skal på en blå merket kabel som står "antenna" på. Men jeg finner ikke denne kabelen. :( Er det noen måter jeg kan finne den kabelen på ved hjelp av multimeter eller noe? Eneste jeg mangler for å få på anlegget nå. Har strukket opp strømkabel, 2 phonokabler, jordet og alt mulig. Mangler bare remote. Noen som kan hjelpe meg her? :)

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remoten pleier å være blå, men hvis du har et måleinstrument, så kan du jo måle på hver og en av ledningene og se om du finner 12v et sted. Har du funnet det så prøver du å slå av spilleren. Forsvinner da spenningen og den går på igjen når du slår spilleren på, ja da har du nok remoten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være en leding så kun er strøm på nå spilleren er på. Er spilleren av skal der altså ikke være strøm. Den er som regel blå ja. du kan jo sjekke ved hjelp av et multimeter.

 

For å være veeeeeeldig pirkete så heter det spenning og ikke strøm i dette tilfelle ;) 12v er spenning, Mens strøm er noe som oppstår i sammenheng med mortsand, da Ampere ;)

 

Bare for ordnes skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du spurt før kunne du lagt remote i lag med straumkabelen, då den ikkje har behov for stort tverrsnitt eller får problemer med interferens.

Det hadde blitt ett lite problem i og med at remote kabelen min er "interigert" i den ene phonokabelen da. Men er jo ikke all verdens anlegg jeg har da. :)

2001 Audi A6 4B Avant 2.5 TDi quattro

Prosjekt: 1983 Opel Senator-A

X-biler

1985 Audi 80CC 1.8

1995 Audi A4 B5 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår