dyngman Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 jaja siden jeg ikke er så lokalkjent bortover på øslandet og har tenkt meg bortover og ikke akkurat holde meg helt til den lovlige kvoten,så lurte jeg da på om noen hadde noen gode tips om noen avsidesligende veier eller slikt hvor det var minimalt med sjangser for å blii tatt av tollerne ja? sombrero :) MVH Dyngman Siter Dyngman, Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Har vært på harrytur utallige ganger, og har aldri blitt stoppet eller sett en eneste toller egentlig. Spesielt ikke hvis du kjører via Kongsvinger og til Charlottenberg. Så hvis bakfangeren din ikke skraper langs asfalten burde du klare å få med deg ganske mye uten at de bryr seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Har kjørt over ved Ørje et par ganger også, det virker også som en grei passering. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Når du kjører fra charlottenberg mot norge igjen (magnor/kongsvinger) så får du mulighet til å svinge av (til høyre) mot håvilsrud et lite stykke før tollovergangen, følger du den veien til du etter en stund komme ut i et t-kryss hvor det står austmarka til venstre.. husker ikke hva det står mot høyre.. men kjør til høyre der og du vil ende opp mot kongsvinger igjen. fra charlottenberg kan du også kjøre av(til venstre) mot EDA-skroten eller noe (bilhuggeri), denne veien leder mot magnor. jeg kan ikke garantere at det ikke er tollere der. men du slipper i det minste tollstasjonen. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 om du velger kongsvinger/charlottenberg har det vært kontroll der på hver jævla fredag jeg har vært der :P Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Når du kjører fra charlottenberg mot norge igjen (magnor/kongsvinger) så får du mulighet til å svinge av (til høyre) mot håvilsrud et lite stykke før tollovergangen, følger du den veien til du etter en stund komme ut i et t-kryss hvor det står austmarka til venstre.. husker ikke hva det står mot høyre.. men kjør til høyre der og du vil ende opp mot kongsvinger igjen.fra charlottenberg kan du også kjøre av(til venstre) mot EDA-skroten eller noe (bilhuggeri), denne veien leder mot magnor. jeg kan ikke garantere at det ikke er tollere der. men du slipper i det minste tollstasjonen. Problemet er at tollerne står der like ofte som på grenseovergangen, og hvis du treffer dem på skogsveien, så har du et større forklaringsproblem :D Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjefolainen Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Jeg ser ikke problemet. Det er bare å kjøre flere ganger... Siter -sola er god, sola er toppen, sola er fin og den varmer på kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bludnik Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 hva med å kjøre svinesund og sende melding for å sjekke om det er kontroll? står jo sånne "send TOLL til 2500" plakater... kom forresten på en grenseovergang så sør i Norge som mulig, nede ved Halden eller hva nå enn by det er... lengre sør enn svinesund... der var det lite til folk... kom dit ved feilnavigering... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raffe Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Er en lang omvei så du kommer igjen i Halden hvis du svinger av på en vei forbi strømstad. LANG og kronglete. jeg vet...... Kjør bare over svinesund på vei til og se om dem har kontroll da. har de får du bare bruke litt xtra tid i sverige (les...tvboden) Siter 1997 Primera GT - KN filter - 17" Felger Lyktespoilere ------------- 02 Scania 164 - 580 - Jobbbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Jeg har i det siste kjørt på "den blågrønne veien" og der møtte vi tollere sist.. Er nok bare å kjøre over den vanlige grensa! Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 ved grenseovergangen kongsvinger/charlottenberg var det kontroll engang, så kom det skilt like etter om at du kunne sende sms for å sjekke, jeg sendte jo såklart for å se om detta funka men det gjorde det jo såklart ikke :) "ingen kontroll" my ass ;) Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 er nok faktisk best å kjøre over svinesund.. er mye kontroller på småveier om dagen her.. og husk at på småveier står de gjerne langt inne i norge.. ofte flere km fra grensa..ikke kast bort penga på å sende SMS, du får ikke opp alle kontroller der...testa det for en stund sia bare for morroskyld, ett par ganger, smugla seff ikke noe da, men var kontroll selv om det sto at det ikke var... dette var da både ørje og svinesund.. ørje er iallefall veldig dårlig alternativ, du kan jo ringe meg så kan jeg gå ut i veien hjemme å ser om det står noen der :D hehe.. bor 1 km unna grensen.. da kjører du fra svinesund til ed, fra ed til nössemark, fra nössemark til Bjørkebekk (der jeg bor) i norge.. er en del stikk-kontroller hos meg også,men mindre enn på ørje.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg