Gå til innhold

Kræsjet ventoen i dag :(

Ranger emnet

anda

Anbefalte innlegg

Slik så bilen ut:

vent0.JPG

På vei hjem fra jobb; oppbremsing før rundkjøring og fot som sklei på bremsepedal endte ikke helt godt.

vento1.JPG

Ventoen traff corollaen midt på hengerfestet og det trøkte inn hele grillen og ødela radiatoren. Hele "fronten" er totalvrak. Tok nettopp av fronten og sitter igjen med dette som er uskadet:

vento2.JPG

Skikkelig surt for en fattig 18 årig student. Spesiellt surt siden fikk ny emblemfri grill i går som ble krøsta i dag :(

SIden det er få ventoer i Norge (som kan tas deler fra) har jeg sålangt kommet fram til at jeg må hente en ny front fra en golf 3. Er det noen som vet om, kjenner noen, eller som har noe slikt liggenes er jeg dypt takknemmelig om det kan føre til at bilen kommer seg på hjula igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik så bilen ut:

vent0.JPG

På vei hjem fra jobb; oppbremsing før rundkjøring og fot som sklei på bremsepedal endte ikke helt godt.

vento1.JPG

Ventoen traff corollaen midt på hengerfestet og det trøkte inn hele grillen og ødela radiatoren. Hele "fronten" er totalvrak. Tok nettopp av fronten og sitter igjen med dette som er uskadet:

vento2.JPG

Skikkelig surt for en fattig 18 årig student. Spesiellt surt siden fikk ny emblemfri grill i går som ble krøsta i dag :(

SIden det er få ventoer i Norge (som kan tas deler fra) har jeg sålangt kommet fram til at jeg må hente en ny front fra en golf 3. Er det noen som vet om, kjenner noen, eller som har noe slikt liggenes er jeg dypt takknemmelig om det kan føre til at bilen kommer seg på hjula igjen!

Ring Vikers bildeler i spydeberg. Han har sikkert dette.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette fronten fra Golf 3 på så må du skifte panser og skjermer også.. Dette gjør det vel ikke billigere?

Se det positive i det :)

Du kan skaffe deg en feit frontfanger eller modifisere en orginal en (fjerne blinklys, etc), du kan få deg kulere frontlykter, og du kan ordne deg en tøff grill (som du hadde fra før :()...

Dette ordner seg vet du.. En frontseksjon fra en Vento skaffer du nok lett.. Jeg kan kanskje hjelpe deg å ordne noen kule frontlykter..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette fronten fra Golf 3 på så må du skifte panser og skjermer også.. Dette gjør det vel ikke billigere?

Se det positive i det :)

Du kan skaffe deg en feit frontfanger eller modifisere en orginal en (fjerne blinklys, etc), du kan få deg kulere frontlykter, og du kan ordne deg en tøff grill (som du hadde fra før :()...

Dette ordner seg vet du.. En frontseksjon fra en Vento skaffer du nok lett.. Jeg kan kanskje hjelpe deg å ordne noen kule frontlykter..

Der må jeg arrestere deg jonte! For å få montert Golf fronten på vento så trenger du bare Panser, Lykter og Grill!

Skal du har Golf 3.5 (cabrio/facelift) front så må du bytte skjermer og frontfanger også.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått demontert hele fronten. Mange skjeive ting, men utrolig nok har jeg fått rettet ut fangern med kun varmluft. Så den kan brukes om igjen. Det det har gått hardest utover er radiatoren og tverrbjelken i fronten. Dette må fåes tak i nytt. Panseret har også fått seg en liten trøkk, men ikke mer enn at det er fixbart.

Om jeg bygger opp vento front igjen trenger jeg kun:

- Radiator

- Tverrbjelke

- Frontlykter

Radiatoren og tverrbjelken bør kunne tas fra en golf 3 / vento delebil ettellerannet sted vil jeg tro. Kjøper isåfall nye styling lykter.

Velger jeg riktig løsning på problemet synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det stod en Golf III på Fossheim Bilberging på minnesund, med hel front... den skulle visst videre opp til høggern på gjøvik tror jeg. (den ble torpedert bakra...og fronten er hel)

:drive2

'97 Fiat Punto 1,1 55s

'96 Mondeo Stv. 2.0GLX 16V

x'86 Peugot 309 1,6

x'96 Golf Stv R.I.P 11.05.05

x'96 Honda Civic 1,4is

:dj:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg..

krøsta råne fronten på passaten min i starten av mai.

en kødd som ikke holdt vikeplikten som samtidig stakk.

men uansett, veit ikke om det er til mye hjelp men du kan jo se etter deler her:

http://www.bruktbildeler.com/

Eller så veit jeg at bildelesenteret på Lier driver med vrak, kanskje du er heldig der.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler med deg..

krøsta råne fronten på passaten min i starten av mai.

en kødd som ikke holdt vikeplikten som samtidig stakk.

men uansett, veit ikke om det er til mye hjelp men du kan jo se etter deler her:

http://www.bruktbildeler.com/

Eller så veit jeg at bildelesenteret på Lier driver med vrak, kanskje du er heldig der.

Ordentlig sure saker det der!

Bor ikke langt unna bildelsenteret så får prøve der først. Men de vet hva de skal ha for delene og det er dumt. En hugger hadde nok vært billigere. Hva kan noe slik beløpe seg på, brukte deler?? Noen forslag? Vet bare at en ny radiator koster ca. 1700kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen fiksa du den med varm luft?

jaggu meg imponerende arbeid du har gjort der..

var det sprekker i fangeren også som du tok med varm luft eller bare bulker?

Min fanger er sprekt så jeg tenkte å fikse den..

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider