VolvoMan Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 hva er pulsair egentlig? bare på 240? det dere kallte forvarmer til lufta, skal ikke trø noen på tærne her..men det er ikke lufta som skal varmes, manifolden skal kjøles..når du mater på blir lufta routet rett fra "sugerøret" i grilen, og rett utigjen gjennom slangen til manifolden ved hjelp av et spjeld som lukker/åpner alt etter hvor hardt du trør på.. (dette var det en kamerat som har vært en god del borti 740 mente da jeg spurte han, og jeg så selv for meg virken i det når jeg åpnet boksen i min og hadde det forran meg..) men for all del! kan være det er noe heelt annet det er snakk om! har ikka s veldi peil på 240! Det et ikke snakk om den tykke bøyelig alleminiumslangn som er feste til ett deksel runt eksosmanifoilen, er noe helt annet med navnet pulsair.. ogden har ingen ting med forvarming å gjøre. Det spjellet du beskriver er styrt via en liten bi metall fjær i luftfilterboksen og åpner et spjel når det er kalt og stenger når det varmt, den har som oppgave og gi motoren litt varmer luft når det er kalt ute, men om sommer er det noe dritt, Og det du snakker om er forvarming systemet og er som sagt ikke det samme som pulsair. PLUSAIR: Dette står det i haynes bok: Allment: Pulsair systemet ersetter lufblåsingen på visse modeller. Då motoren er igång, följs tryckpuls i avgasgrenröret tätt efter av vakuumpulser. Detta vexlande tryck/vacuum i avgasssystemet tillåter luft att at via en speciell backventil sugas inn i avgasgrenröret, detta forbättrar forbänningen av gaser i avgassystemet. och sänker därmed emissionsnivërna. her er bilde av pusair systemet som jeg demonter på min forige 240 Og det er ikke skadelig å fjerne det volvo gjør det selv når systemet går tett siden det er dyrt å bytte det. Det selger ikke tropper til plugging lengere, men det lager du enkelt selv. vist du ikke fjerner hele systemet som jeg gjorde, plugger du bare de runde dingsene foran på motoren ( der som slang til luftfilfter kommer fra,) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 TAKK!! man lærer så lenge man lever! men er dette pulsair systemet på 740(b230FS) og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Det et ikke snakk om den tykke bøyelig alleminiumslangn som er feste til ett deksel runt eksosmanifoilen, er noe helt annet med navnet pulsair.. ogden har ingen ting med forvarming å gjøre. Det spjellet du beskriver er styrt via en liten bi metall fjær i luftfilterboksen og åpner et spjel når det er kalt og stenger når det varmt, den har som oppgave og gi motoren litt varmer luft når det er kalt ute, men om sommer er det noe dritt, Og det du snakker om er forvarming systemet og er som sagt ikke det samme som pulsair. PLUSAIR: Dette står det i haynes bok: Allment: Pulsair systemet ersetter lufblåsingen på visse modeller. Då motoren er igång, följs tryckpuls i avgasgrenröret tätt efter av vakuumpulser. Detta vexlande tryck/vacuum i avgasssystemet tillåter luft att at via en speciell backventil sugas inn i avgasgrenröret, detta forbättrar forbänningen av gaser i avgassystemet. och sänker därmed emissionsnivërna. her er bilde av pusair systemet som jeg demonter på min forige 240 Og det er ikke skadelig å fjerne det volvo gjør det selv når systemet går tett siden det er dyrt å bytte det. Det selger ikke tropper til plugging lengere, men det lager du enkelt selv. vist du ikke fjerner hele systemet som jeg gjorde, plugger du bare de runde dingsene foran på motoren ( der som slang til luftfilfter kommer fra,) Ehm... det der er både EGR og Pulsair. ;) Vet at EGR alltid tetter seg, men var ikke klar over at det var noe særlig problemer med det på Pulsair. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Ehm... det der er både EGR og Pulsair. ;) Vet at EGR alltid tetter seg, men var ikke klar over at det var noe særlig problemer med det på Pulsair. stemmer er ERG den som fremdels er skruve til maifoilen. alt kan fjrenes uten at motoren tar skade av det.. er vel ERGen som mest går tett. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 stemmer er ERG den som fremdels er skruve til maifoilen. alt kan fjrenes uten at motoren tar skade av det.. er vel ERGen som mest går tett. E G R ikke ERG... :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 E G R ikke ERG... :D :D er trøtt skal legge meg snart tror jeg Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 :D er trøtt skal legge meg snart tror jeg zzzz zzzz zzzz Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Tenkte å sette på et stk åpent luftfilter på b230a motoren min... da må jeg jo fjerne luftfilterboksen, og det er greit... men... det sitter noe anna greier, og noe vakumslanger å sånn jeg å kommer til å miste hvis jeg tar bort luftfilterboksen.. sjekk bildet.. åssen skal jeg få montert luftfilteret da? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 ingen smarte folk her? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Det du har merka på bildet der, kan du bare rive alle slangene av og plugge alle hulla etterpå.. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Det du har merka på bildet der, kan du bare rive alle slangene av og plugge allehulla etterpå.. så du mener det er trygt? hehe isåfall, hva skal jeg bruke til å plugge igjen de hulla da? Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 så du mener det er trygt? heheisåfall, hva skal jeg bruke til å plugge igjen de hulla da? F.eks på de to runde grå dingsene med tykke slanger på som du ser ved eksosmanifolden (som du merket), kan du rive av slangene, og sette en slangebit fra den ene runde til den andre. Hvis du forstår sånn at du slipper den tykke til luftfilterboksen. Da er de plugga. Ellers har du den tynne vacuumslangen som du også merka, den klipper du av der den går inn på innsugmanifolden og tetter hullet der på et vis. Etterpå river du av luftfilterboksen og monterer det åpne filteret. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 F.eks på de to runde grå dingsene med tykke slanger på som du ser ved eksosmanifolden (som du merket), kan du rive av slangene, og sette en slangebit fra den ene runde til den andre. Hvis du forstår sånn at du slipper den tykke til luftfilterboksen. Da er de plugga.Ellers har du den tynne vacuumslangen som du også merka, den klipper du av der den går inn på innsugmanifolden og tetter hullet der på et vis. Etterpå river du av luftfilterboksen og monterer det åpne filteret. Løøv ya! *kos* :D Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Det EGR-dritet er jo ikke brukende til noe annet enn at avgassen din skal bli litt mer miljøvennlig allikevel, så riv dritet vekk.. Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Jeg har et spørsmål: Jeg monterte et filter på b230k motoren min for en stund siden, og da slet jeg med at den døde når motoren ble varm. Kunne ikke tenke meg at det var filteret, men det var en som fortalte meg at det ble is i forgasseren, og når isen ble varm ble den omdannet til vann, som drepte motoren.. Er dette rett? Jeg fjerna filteret, og problemet forsvant.. Idag monterte jeg filteret igjen, og har ikke merka noe til det problemet igjen Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg