Gå til innhold

Intrument problemer...

Ranger emnet

kwiib

Anbefalte innlegg

For en stund siden slutta nesten alle indikatorene i instrumentet å lyse. Dvs. lys for bremser, temp, olje, abs og alle de andre utenom lyset for fjernlys.

Siden ladelampa ikke lyser lader ikke dynamoen før jeg får rusa opp turtallet, så dette er litt kjipt hvis bilen har stått for lenge og magnetismen i dynamoen har gått vekk.

Har prøvd å bytte pærer, men dette fungerer ikke :(

Lurte på om det kanskje var en felles ledning eller kontakt til alle disse indikatorene som ikke hadde kontakt eler fikk strøm...

Turtellern fungere heller ikke, men det skjedde rett før dette problemet.

Noen som kan hjelpe meg?

Takker og bukker for alle svar og forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden slutta nesten alle indikatorene i instrumentet å lyse. Dvs. lys for bremser, temp, olje, abs og alle de andre utenom lyset for fjernlys.

Siden ladelampa ikke lyser lader ikke dynamoen før jeg får rusa opp turtallet, så dette er litt kjipt hvis bilen har stått for lenge og magnetismen i dynamoen har gått vekk.

Har prøvd å bytte pærer, men dette fungerer ikke :(

Lurte på om det kanskje var en felles ledning eller kontakt til alle disse indikatorene som ikke hadde kontakt eler fikk strøm...

Turtellern fungere heller ikke, men det skjedde rett før dette problemet.

Noen som kan hjelpe meg?

Takker og bukker for alle svar og forslag :)

Brudd i en bane på kretskortet? Har skjedd enkelte ganger før, skal se om jeg finner bilder...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg ut av nesten alt :p 2 brudd i plusskretsen til lampene, fikk lodda dem og det blei lys igjen og turtelleren våkna til liv. Eneste som er nå, er ladelampa som forstatt ikke funker, bremseindikator lyset og templyset, + at "alarm" lyden for høy temp går når jeg har tenninga på. Mulignes noe å gjøre med lampa ikke fungerer..

Har 12V på begge sider av ladepæra, så mulig det er et brudd her og en plass, hadde dårlig tid så fikk ikke sjekka det.

Skal nok få orden på alt til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg ut av nesten alt :p 2 brudd i plusskretsen til lampene, fikk lodda dem og det blei lys igjen og turtelleren våkna til liv. Eneste som er nå, er ladelampa som forstatt ikke funker, bremseindikator lyset og templyset, + at "alarm" lyden for høy temp går når jeg har tenninga på. Mulignes noe å gjøre med lampa ikke fungerer..

Har 12V på begge sider av ladepæra, så mulig det er et brudd her og en plass, hadde dårlig tid så fikk ikke sjekka det.

Skal nok få orden på alt til slutt :)

Kjekt når det ordner seg.

Nydelig bil du har ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider