bom- Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Tror muligens den ene fjøringen på bilen er litt gåen (er litt lavere på ene siden bak), lurer på om det funker greit med de der jalla gummi griene som man kan stappe inn der med fjøringene, eller om det bare varer i 1 uke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Tror muligens den ene fjøringen på bilen er litt gåen (er litt lavere på ene siden bak), lurer på om det funker greit med de der jalla gummi griene som man kan stappe inn der med fjøringene, eller om det bare varer i 1 uke.... Tror ikke de klossene er noe å satse på. Sikker på at det ikke er demperen som har sagt takk for seg? Dersom det er fjæren så antar jeg at den er knekt, noe som jeg heller absolutt ikke anbefaler å kjøre med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bom- Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Tror ikke de klossene er noe å satse på. Sikker på at det ikke er demperen som har sagt takk for seg? Dersom det er fjæren så antar jeg at den er knekt, noe som jeg heller absolutt ikke anbefaler å kjøre med. Høres logiskt ut, for den kommer seg av og til. Når jeg kjører i krappe svinger før jeg parkerer bilen, da hender det at den har samme høyde på begge sidene. Men har tenkt på Demperene og, er jo muligt... Det blir vel ikke noen klosser på meg nei, tenkte meg at de var litt jalla ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Er ikke demperne som holder bilen oppe... Å bytte fjærene er nok den eneste fornuftige løsningen :) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Er ikke demperne som holder bilen oppe... Å bytte fjærene er nok den eneste fornuftige løsningen :) Dersom demperen er blitt forvandlet til en sykkelpumpe så vil nok bilen sige ned der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 Dersom demperen er blitt forvandlet til en sykkelpumpe så vil nok bilen sige ned der ;) Det har du rett i Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 de klossene er heller ikke godkjente, og de går av (deler seg) etter ett par uker. Bare noe tull. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Dersom demperen er blitt forvandlet til en sykkelpumpe så vil nok bilen sige ned der ;) Er ikke helt enig i dette. Selv en helt ny demper vil sige sammen i loddrett stilling, kun av vekten av stempelstanga. Er det en gassdemper har den et visst indre trykk, men dette er minimalt. Finn en bil uten macpearson-oppheng og skru av en demper eller to. Du vil oppdage at bilen ikke siger så mye som en millimeter... sombrero Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaikill Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 En demper er vel der kun for å redusere svigninger i fjæra.... hvis du ikke har air ride da :) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Er ikke helt enig i dette. Selv en helt ny demper vil sige sammen i loddrett stilling, kun av vekten av stempelstanga. Er det en gassdemper har den et visst indre trykk, men dette er minimalt. Finn en bil uten macpearson-oppheng og skru av en demper eller to. Du vil oppdage at bilen ikke siger så mye som en millimeter... sombrero Du skal få mene hva du vil, men en gåen demper vil kunne resultere i at bilen siger ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Du skal få mene hva du vil, men en gåen demper vil kunne resultere i at bilen siger ned. Åja... Skal vi opprette en poll eller...?? :D Jeg kan strekke meg til at slitte dempere vil føre til slitte/signe fjærer over tid, ettersom en defekt demper vil gi større utslag på fjæra.... :rolleyes: Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Du skal få mene hva du vil, men en gåen demper vil kunne resultere i at bilen siger ned. Nope. På gamle Audi A6 kan du ta ut hele støtdemperen foran uten å ta ut fjærbenet. Bilen siger ikke en mm uten demper montert. Mulig en slitt demper kan få ei fjær til å sige (over tid), pga. mindre demping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Vel, da er det tydeigvis forskjell på biler og fjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg