Gå til innhold

noen enkle spørsmål om golf 1

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

har faktisk søkt, både etter "boltsirkel", "bolt sirkel" (fy), "flytte speil" osv, men eg finner faktisk ingenting brukbart! derfor tar eg meg den frihet å spørre:

-boltsirkel og innpress på einser? 4*100 eller?

-kordan e muligheten for å flytte sidespeilene fram der de "hører hjemme"? kan godt bytte til noen andre hvis det trengs. vil den lille stolpen være i veien?

-kor mye kan eg senke en einser uten at den tar nedi? 40? 60? det e med dieselmotor, hvis det har noe å si.. har elendige veiforhold her, og eg vil ikkje ofre bunnpanner for å få rett stuk :(

-ka felgdimensjon vil fylle hjulbuene mest sammen med senkingen som funker best? mellom 13 og 15".. uten skjermbreddere..

siden bilen e en diesel vil eg ha smalest mulig dekk (rullemotstand), satser på max 175 og helst litt lav profil.. med dekkstrekk =) så felgene må vel være min. 14".. eller? noen som har noe til salgs?

e litt giret her, henter en liten økonomiracer om noen dager =)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4x100, et35.

8x14 eller 8x15 er alltid pent på ener, må vel brette inn innerskjermen og kombinere dette med gti breddere viss bilen skal senkes mye, om du skal ha 60 eller 40 er vanskelig å gi noen anbefaling på, alt etter felg valg og hva du mener er lavt...:)

Funker fint å flytte speil frem, har DTM speil på min, klistret på inne i hjørnet.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. boltsirkel og innpress på einser? 4*100 eller?

2. kordan e muligheten for å flytte sidespeilene fram der de "hører hjemme"? kan godt bytte til noen andre hvis det trengs. vil den lille stolpen være i veien?

3. kor mye kan eg senke en einser uten at den tar nedi? 40? 60? det e med dieselmotor, hvis det har noe å si.. har elendige veiforhold her, og eg vil ikkje ofre bunnpanner for å få rett stuk :(

4. ka felgdimensjon vil fylle hjulbuene mest sammen med senkingen som funker best? mellom 13 og 15".. uten skjermbreddere..

1. Volkswagen Golf I 79-83 4/100 ET38 57,1

2. Bare å prøve det, blir vel en vanesak hvis den er i veien.

3. 60 går fint.

4. 7X15 med ET28 går bra. Spørs jo på dekkdim, ikke over 195-50!

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det den lille forskjellen i innpress eller den relativt høye profilen som gjør at han må modde? forskjell fra det du sa, maniacoupe, 195/50/15 på 15*7 et28.

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å gi noe fasitsvar her da det er forskjellig bredde fra de forskjellige dekkleverandørene. Eks Pirelli er mye smalere enn andre i samme dimensjon. Men min erfaring er at 195/50 subber godt med 7X15 og ET20 som jeg har på mine ATS cup. Har prøvd noe som heter Tundra og Barum (billige drittdekk). Kommer også an på senken og da og type senkesett.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider