Gå til innhold

ulyd demper bak

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

heisann!

er blitt en ulyd i bilen min nå, slår når jeg kjører på grus vei å sånn.

dunk dunk lyd i demper feste bak oppe.

noen som har vært borti det før?

prøvde å skru av sele saken i stad for å komme til men får den ikke opp, tru den ble dratt til me kompressor sist å den sitter godt :(

jeg trodde først at det bare var skruen som sitter på dempern (mot lageret) men nå tenker jeg at det kansje er lageret som er dårlig.

noen som har vært borti dette før?

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

er blitt en ulyd i bilen min nå, slår når jeg kjører på grus vei å sånn.

dunk dunk lyd i demper feste bak oppe.

noen som har vært borti det før?

prøvde å skru av sele saken i stad for å komme til men får den ikke opp, tru den ble dratt til me kompressor sist å den sitter godt :(

jeg trodde først at det bare var skruen som sitter på dempern (mot lageret) men nå tenker jeg at det kansje er lageret som er dårlig.

noen som har vært borti dette før?

mvh

vemund

jeg har vært borti dette selv...

Hos meg viste det set at skiva som ligger over splinten på fjærbeinet hadde hoppet over sporet. Noe som resulterte med at demperen ble "løs" i toppen...

Skiva jeg tenker på er den som ligger oppå en splint mitd på demperen, oppå den kommer alle foringene og slik om du skjønner hva jeg mener...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært borti dette selv...

Hos meg viste det set at skiva som ligger over splinten på fjærbeinet hadde hoppet over sporet. Noe som resulterte med at demperen ble "løs" i toppen...

Skiva jeg tenker på er den som ligger oppå en splint mitd på demperen, oppå den kommer alle foringene og slik om du skjønner hva jeg mener...

ok, jeg kan se i morra, trodde det var lageret som var gåt jeg.

nå må jeg bare få tak i fjær klemer til i morra.. får vi se.

får jo ikke strammet skruen på toppen av dempern uten å ta den ut så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forstillinga justert på en lørdag :D

Må si at det var som dag og natt og de verdiene jeg fikk på utskriften fra før og etter var rimlig syke :P

Skal se om jeg får scannet de og lagt de ut. camber og spissing var helt på trynet for å si det slik.

Men Tenninga klarte de ikke å stille...

Nå og før jeg dro til verkstedet idag så går bilen med 10 grader fortenning på tomgang og ca 30 grader fortenning ved 2000rpm.

BOKA! Sier at den skal ha 6 grader fortenning ved 2250rpm, noe vi prøvde, men da gikk bilen som en dass. Først trudde jeg at han som gjorde det for meg for 2 mnd siden ikke hadde peil, men nå viser det seg at de på verkstedet heller ikke klarer å stille den inn som boka ber om, selv om de har alle tekniske data.

Heynes sier derimot at det er for vanskelig på denne bilen og at den må til en VAG forhandler, så jeg trur at det blir neste stopp... *Arrrgh!*

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Beklager om jeg drar opp en urgammel tråd, men jeg lurer på om dette kan være noe av det samme som jeg opplever.

Har en '98 passat og i det siste har jeg fått en ulyd i - det jeg tror er - demper på høyre side foran. Får sånn metall-mot-metall lyd når jeg kjører på ujevn vei, i humper og over bruskjøter. Har sett etter tydelige feil rundt dette, bl.a. ei foring til stab.staget som var helt gåen. Men etter bytte av dette var det ingen forbedring.

Har foretatt en visuell inspeksjon av demperen (uten å ta av noe som helst, så veldig lett inspeksjon kan du si) og jeg ser ikke noe umiddelbart som peker seg ut til å være synderen.

Er rimelig sikker på at det er demperen på høyre side ettersom det høres veldig godt når jeg kjører over brua her med vinduet åpent (gjenklang i autovernet :P)

På gamlebilen (golf '88) så ville jeg sett nærmere på fjærbeinslageret, men det så jeg lite til her.. Fant det rett og slett ikke sånn helt uten videre hvertfall.

Håper noen med litt peiling kan skyte inn :)

Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07

Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider