Gå til innhold

Trimming (kanskje turbo) av B23E

Ranger emnet

Propellue

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips?

Motoren står i en 144, og jeg har hørt at det er noe mellom 160 og 180 hester i den nå. Bytta kam eller no sånnt..

Noen som har noen tips til å få ut enda mer? Evt. hva jeg må gjøre for å få på en turbo..

Noen som selger en turbo forresten?

Motoren ser sånn ut:

fa8e350f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis alt utenom kamen er orginalt så bør du ikke håpe på noe mere en 150 hk nå.. Kam alene gir ikke mye hk... Du nevner ikke noe om hvor mye du har tenkt å bruke på motoren..! Hvis du har tenkt å bruke opptil 15.000 eller mere så bør du vel vurdere å bytte motoren til en turbomotor..

Hvis du ikke skal bruke mye så er vel effektanlegg m/ grenrør å anbefale!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompresjonen er vel litt høy, det går bra så lenge du ikke lader mye... Ellers så gir ikke innspruten mere bensin en til 160 hk, Og du kan ikke kjøre luft under trykk igjennom en luftmengdemåler... Da må du ha måleren på sugesiden av turboen eller bytte til sprut med luftmassemåler!

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips?

Motoren står i en 144, og jeg har hørt at det er noe mellom 160 og 180 hester i den nå. Bytta kam eller no sånnt..

Noen som har noen tips til å få ut enda mer? Evt. hva jeg må gjøre for å få på en turbo..

Noen som selger en turbo forresten?

Motoren ser sånn ut:

fa8e350f.jpg

er topplokket byttet?? hvis ikke er dette en b230e, IKKE en b23e.. er korskjell på de motorene også ;)

jeg vil anbefale deg grenrør og eksos, ettersom kammen er byttet.. vet du hvilken kam som sitter i motoren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er topplokket byttet?? hvis ikke er dette en b230e, IKKE en b23e.. er korskjell på de motorene også ;)

jeg vil anbefale deg grenrør og eksos, ettersom kammen er byttet.. vet du hvilken kam som sitter i motoren??

Det er en b23e... ser det på innspruten... :)

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en b23e... ser det på innspruten... :)

sorry, MEN jeg må rette deg opp litt;) det er slik innsprut på de første 230e-motorene... jeg har slik innsprut på min GLT (ser ut som en 86mod, men er regga i 85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider