Gå til innhold

Trimming (kanskje turbo) av B23E

Ranger emnet


Propellue

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

beste ville definitivt å henta en B230FK motor i sverige. det blir totalt sett den definitivt billigste løsningen!

 

mulig jeg har en B230FK til salgs, ferdig til å passe rett i 240 og dermed også i 144(?)

 

my da?

 

 

.. on topic: de motoren de bruker i VOC (samme motoren)

 

får de 167hk ut av .. så tror ikek du har 180 :P :) men hva veit nå jeg

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det hvertfall b230E...

I rest my case! :P Veit ikke om toppen eller inspruten er original da.

 

Motornoummer.jpg

er nok "original" topp og innsprut til den motoren.. og det står jo at det er en B230E;)

 

motoren er da ifra 85-86.. så vet du det:)

 

en original b23e fra 79-80 har 140hk

fra 81-83 har 136hk

fra 84 har 129hk

og alle disse tre typene har 190Nm..

 

på en dansk volvo side står det at b230e har fra 85-89 har 129hk og 190 Nm, og bruker Bosch K-jetronic innsprut..

 

 

her er infoen hentet fra...

http://www.volvo240.dk/main.asp?f=40

http://www.volvo240.dk/main.asp?f=48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har skjønnt så er den porta og grada også har det blitt bytta kam på den. Noen som kan ha noe peil på hk?

 

Hvis du har helt orginal innsprut så er det maks 160 -> 170.. da er det slutt på "go go jucie"...

 

Edit: go go jucie er da bensin.... :rolleyes:

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140-serien har mindre plass i motor-rommet, siden den ikke har mcpherson fjærbein, som 240-serien har.

 

tror det kan bli litt problemer med turbomanifoilet vs. karrosseri.

ellers: jeg ville lakket motor-rommet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et kjapt lite spm:

 

Hvor mange HK kan man få ut av en motor fra 79 med 140 hk,

og grenrør, eff anlegg, open filter, og kvass kam?

 

Og samma med en fra 80 til 84 med 136 ?

Eller er det bedre å satse på en 230 ?

Vil den gå bedre en dem gamlere ?

 

Liker E motorene jeg :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår