Gå til innhold

Trimming (kanskje turbo) av B23E

Ranger emnet

Propellue

Anbefalte innlegg

Har bare et kjapt lite spm:

Hvor mange HK kan man få ut av en motor fra 79 med 140 hk,

og grenrør, eff anlegg, open filter, og kvass kam?

Og samma med en fra 80 til 84 med 136 ?

Eller er det bedre å satse på en 230 ?

Vil den gå bedre en dem gamlere ?

Liker E motorene jeg :)

har hørt om ca 160-70hk hvis man gjør noe slikt... men man får et SINNSYKT drag iforhold til org;) en annen ting er om det vil "lønne" seg... :naaaws

man vil neppe merke så mye hvis du tar en 80- 136hk motor eller 79- 140 motorn..

b23e motorene har en tendens til å bruke mere olje enn b230e...

jeg kjører med b23e og ha kjørt over 10000 uten å måtte fylle en desiliter olje enda, er enda på max på peilestaven, men min motor er kjørt bare 160km....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hørt om ca 160-70hk hvis man gjør noe slikt... men man får et SINNSYKT drag iforhold til org;) en annen ting er om det vil "lønne" seg... :naaaws

man vil neppe merke så mye hvis du tar en 80- 136hk motor eller 79- 140 motorn..

b23e motorene har en tendens til å bruke mere olje enn b230e...

jeg kjører med b23e og ha kjørt over 10000 uten å måtte fylle en desiliter olje enda, er enda på max på peilestaven, men min motor er kjørt bare 160km....

Det har vel litt med om ventiltettningene og slikt er bra da :)

Vet om noen som har en veldig fin B230E som jeg kan kjøpe.. den er sykt rein.. ser nesten ny ut.. bare et tynt lag med støv på den.. står Automat på den også.. hehe...

Vil den kunne gå bedre med samme "oppsett" en B23E motorene ?

Bruker den litt mindre bensin også kanskje ? ;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel litt med om ventiltettningene og slikt er bra da :)

Vet om noen som har en veldig fin B230E som jeg kan kjøpe.. den er sykt rein.. ser nesten ny ut.. bare et tynt lag med støv på den.. står Automat på den også.. hehe...

Vil den kunne gå bedre med samme "oppsett" en B23E motorene ?

Bruker den litt mindre bensin også kanskje ? ;)

er litt usikker på om det "bare" er å sette over delene ifra en b23e.. spørs jo hvilken innsprut det er..;)

jeg skal ta ut b230e motoren min å demontere den *har kjøpt meg motorbokk som den ska i* da skal den demonteres og pusses ned og lakkeres, før den senkes ned i 245'n ;)

vet at kompen er anderledes på b23e fra 79-84 motorene

http://www.volvo240.dk/main.asp?f=48

http://www.volvo240.dk/main.asp?f=40

Lenke til kommentar
Del på andre sider