Gå til innhold

:( Tror det er noe galt med motoren min!

Ranger emnet


eirwave

Anbefalte innlegg

Stikk på en bensinstasjon og kjøp deg en boks startgass, spray litt rundt innsuget og sjekk om motoren ruser seg(Du må ha motoren igang mens du sprayer..) Hvis den ruser seg så suger den falskluft..

 

Og få sjekket den lambdasonden, det gjør du på 1-2-3, ta av kontakten, kjør en liten tur..

 

Jepp skal gjøre det. Men hvis det er flalskluft. Hvordan skal jeg tette lekasjen?

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp skal gjøre det. Men hvis det er flalskluft. Hvordan skal jeg tette lekasjen?

 

Lekkasje, hvis du har det, kommer av sprekk i en slange/pakning etc... Hvis det er en sprekk så bør du bytte det som er ødelagt.. En sprekk i f,eks en vakumslange kan du tette med litt teip osv..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt noen bilder av motoren. Merk. k700i kamera :(

 

Når dere ser disse bildene. Kan dere se med det blåtte øyet noe som kan være galt? Det første jeg legger merke til er alt oljesølet til høyre med tennpluggene. Vet ikke om dette har noe å si da.

 

Og så lurer jeg på hvor lamdasonden sitter på 2 av disse bildene?

 

motor6.jpg

 

motor1.bmp

 

motor2.jpg

 

motor3.jpg

 

motor4.jpg

 

motor5.jpg

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dro jeg ut lamdasonde kontaken og tok meg en heftig kjøretur. Jeg merka ingen forskjell.

 

Prøvde å starte bilen når kontakten var i og ikke i. Og motoren tok faktisk lenger tid på å starte når lamdasonde kontaken var i!!

 

Betyr dette at den er deffekt og må byttes eller kan det være noe annet?

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

 

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dro jeg ut lamdasonde kontaken og tok meg en heftig kjøretur. Jeg merka ingen forskjell.

 

Prøvde å starte bilen når kontakten var i og ikke i. Og motoren tok faktisk lenger tid på å starte når lamdasonde kontaken var i!!

 

Betyr dette at den er deffekt og må byttes eller kan det være noe annet?

 

definitivt, hehe... den lambdaen din funker rett og slett ikke :)

 

Man pleier som regel å få en feil-indikasjon når lambdaen går også... gjerne som "motor-feil" på dashbordet. Men, nå er jeg vandt til volvo, så jeg skal ikke si noe for høyt her,hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår