Gå til innhold

Bør jeg bytte?

Ranger emnet

goonzday

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kan bytte en RockfordFosgate 360.2-forsterker fra 2001 i min nåværende Phoenix Gold-forsterker fra 1995/96. Rockford-forsterkeren har disse specsa:

90 WRMS x 2 i fire ohm stereo

180 WRMS x 2 i to ohm stereo

360 WRSM x 1 i fire ohm mono

Signal til støy-forholdet er 100dB

Dempingsfaktoren er på 200

Dette er specsa på min nåværende forsterker (MS 275, betalte kr 1 500 for den):

ms275_specs.jpg

Bassremoten til Rockford-forsterkeren må kjøpes i tillegg. Planen er å kanskje bruke en av disse på et komponentsett etter hvert.

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerryZaphire skrev:

RF 360.2 gir rimelig mye mere rms w brokoblet enn det som vises på papiret.

.

Det gjør jo ofte Phoenix Gold også da, så jeg ville fått prøvd den først om det var mulig, så kan du jo sammenligne sjøl.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec skrev:
Det gjør jo ofte Phoenix Gold også da, så jeg ville fått prøvd den først om det var mulig, så kan du jo sammenligne sjøl.

er villig til å sammenligne 75 PG w mot 90 RF w anyday :)

PG (gjerne de eldre modellene) er jo helt nydelige saker... men RF er og blir RF... vet du forresten hvor mye 360.2 ble målt til ? (2ohm brokoblet)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten påminelse!!!

de fleste "eldre" forsterkere får feil i elektronikken, pga varme.... det er en grunn til at jeg har så mange PG/SoundStream :) .... skal du bruke PG så sørg for å bytte ut visse komponenter for å unngå større feil seinere. En avgjørende faktor er hvordan ampen har vært brukt før, utsatt for mye belastning/varme gir kortere levetid.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte min PG forsterker (ZX-350) til 1x960watt over den brokoblede utgangen når forsterkeren var lastet i 0,25 ohm, Den drev da:

2 stk 12" subber

2 stk 6x9

4x 6,5" komp.sett

Slik var det koblet i over 2 år uten problemer. Min bror har også endel phoenix gold, M50 og ZX350 blandt annet, som han har brukt i flere år nå, uten problemer.

Så om noen har hatt problemer med PG så er det vel pga feil bruk eller at man har vært svært uheldig.

Dette er hvertfall mine erfaringer med PG..

Har noe dårligere erfaringer med eldre RF i forhold til nye RF, mens andre føler det motsatt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec skrev:
Målte min PG forsterker (ZX-350) til 1x960watt over den brokoblede utgangen når forsterkeren var lastet i 0,25 ohm, Den drev da:

2 stk 12" subber

2 stk 6x9

4x 6,5" komp.sett

Slik var det koblet i over 2 år uten problemer. Min bror har også endel phoenix gold, M50 og ZX350 blandt annet, som han har brukt i flere år nå, uten problemer.

Så om noen har hatt problemer med PG så er det vel pga feil bruk eller at man har vært svært uheldig.

Dette er hvertfall mine erfaringer med PG..

Har noe dårligere erfaringer med eldre RF i forhold til nye RF, mens andre føler det motsatt.

Det er nok mye nostalgi inne i bildet sombrero hva eldre RF angår hehe

Men det sagt så er den gamle Power serien orgasmisk... men nyere RF er ikke noe mindre dårlig...det er bare det at de færreste (normale) mennesker ikke har råd til å prøve de ut før de er blitt gamle og har fått seg ett rykte hehe

Jeg drar f.eks frontsettet mitt (4stk. elementer + 2 diskanter) med RF120.2 som gir 2x30w rms... det drar den faktisk helt supert :) Hadde Sony 2x75w rms før og den brente diskantene mine som regel.

Eldre RF bør iallefal oversees i loddinger osv... jeg får alltid "lodda opp" igjen mine gamle RF forsterkere som jeg kjøper.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goonzday skrev:
Da har jeg bytta, min forsterker mot hans + penger til bassremote. Hvor får jeg billigst bassremote?

Ta deg en tur innom http://www.boomcar.no og send han en mail eller ring han (Johnny Foss)

360.2 ble forresten målt til 1x650w rms i 2 ohm hvis jeg ikke husker helt feil... enkelte RF gærninger påstår nesten 700+ rms ved lavere ohm... rimelig sykt...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider