Gå til innhold

Selge 242'n å kjøpe 960?

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

ja, og så gjør det jo ikke noe at den er myye penere enn 940.. fremstår som en mye mer moderne bil. og å finne en 960 uten mye utstyr går jo ikke :D

kjørte en 960 stv. 3.0 aut med 204hk og jeg ble helt forelsket i bilen.. ikke kjørt noe som virker så velbygd og solid og med en sånn fremtredende kvalitetsfølelse på lenge.. å så den fine motoren :D

edit: er det noen som har noen formening om hva jeg bør greie å få for 242'en komplett? nevner div. som er gøy: b230fk, diffbrems, servo, 86speil, sort interiør (delskinn), cd-spiller og høyttalere foran/bak (5" pioneer/6x9"), kjørekomputer, senkesett, grp.a vingehvite blink forran, veldig lite rust, kmstand ca 150 000, r-sportdempere (el. tilsv. jævla stivt noe) forran.. sikkert mer men husker ikke alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakte med han som hadde bygd om bilen til 960 nå. var en 940 som var skadd i fronten, så kjøpte dem en 97 960 usa modell (sort helskinn, 2 el-stoler, takluke, ac osv.. alt du trenger) og flytta over alt av 960 deler til 940'en og solgte den videre til samme eieren som hadde den først. Han var ikke helt sikker på hvor lenge han hadde den, men han hadde den i 4 år etter ombyggingen noe som ihvertfall tyder på at alt er som det skal vere med bilen.

eneste som var teit var jo at han mente han måtte ha 174000kr for den, syns det er dyrt jeg men.. veit ikke om det er så lett å prute på den siden det er ekstremt sjeldne biler, er jo umulig å få tak i her i landet.. og jeg skal ha 3liter'n med 204hk og automat.. og helst stasjonsvogn..

edit: syykt.. får jo en 960 fra tyskland for 550 euro.. må finne en stv og importere som varebil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. amerikanerne er syke.. hvorfor selge en så pen bil for så lite penger? kan slå til nå og den er min for 31200kr eller by og satse på å få den billigere.. med frakt. 10 000kr? så er jeg såvidt passert 40 000kr.. med moms er jeg oppe i 51500kr. for en dønn strøken 97mod med 3.0, aut, lyst skinn, el seter med minne, takluke, ac, servicehefte osv..

veit ikke helt hva det blir med avgifter på en sånn bil om jeg tar den inn som varebil, men som personbil ender den på ca 180 000 ferdig reg.

noe så sprøtt.. 130 000 i reg. avgift på en bil til 32000kr? HEIA NORGE!

hmm.. genialt.. denne bilen ferdig på grønne skilter for 75000kr om frakten er ca 10 000kr.. ny bil på meg da kanskje :) må kjøpe skillevegg og fjerne baksetene, evt. legge dem ned. veit ikke hva man må gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. amerikanerne er syke.. hvorfor selge en så pen bil for så lite penger? kan slå til nå og den er min for 31200kr eller by og satse på å få den billigere.. med frakt. 10 000kr? så er jeg såvidt passert 40 000kr.. med moms er jeg oppe i 51500kr. for en dønn strøken 97mod med 3.0, aut, lyst skinn, el seter med minne, takluke, ac, servicehefte osv..

veit ikke helt hva det blir med avgifter på en sånn bil om jeg tar den inn som varebil, men som personbil ender den på ca 180 000 ferdig reg.

hmm.. genialt.. denne bilen ferdig på grønne skilter for 75000kr om frakten er ca 10 000kr.. ny bil på meg da kanskje :) må kjøpe skillevegg og fjerne baksetene, evt. legge dem ned. veit ikke hva man må gjøre..

hmm.. det er jo sånn at du kunne importert og solgt bilen med fortjeneste.

hehe..

spørs hvor mye egenandel du må ha for å få såpass med lån dog.

ellers, hva du "mangler" på din 242?

Hva med truetrac diff? duger til 654nm, går på tannhjul istedenfor lameller.

samt jeg vet ikke om du har sentrallås, sportsratt, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Du kan glemme å få reg. disse bilene i Norge som varebil, da må du få plassert eu-kassa baki varerommer å da blir nok takhøyda sånn omtrent 20.cm for lav.

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes 960 varebil, men om man får regget import som det, er mer usikkert.

ok, tror deg.. har jo 940 varebil så hvorfor ikke 960? er jo samme bilen. hvorfor ikke registrere import som varebil? en bil er en bil.. enten du importerer den selv eller at noen andre gjør det for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tror deg.. har jo 940 varebil så hvorfor ikke 960? er jo samme bilen. hvorfor ikke registrere import som varebil? en bil er en bil.. enten du importerer den selv eller at noen andre gjør det for deg...

Cluet er vel at du etter de nye reglene, ikke får nyregistrere som varebil, uten at du får plass til "EU-kassa". Det blir derfor umulig å importere en 900 serie og regge den som varebil.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider