Gå til innhold

Volvo 240: Evighetsmaskinen som aldrig försvinner

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,125033,00.html

hehe.. måtte bare legge det ut:)

*vet ikke om det er lagt ut ifra før...*

"

Bakhjulsdriften gör 240 sladdbenägen vintertid."

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Att köra: Smidig som en pansarvagn. Tungstyrd, tungväxlad, tungkopplad och med motor len som en stenkross.

Det märks att rötterna är från 1960-talet."

lol Ikke for å mobbe, bare syns det var artig sagt..

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...

Men det er jo en super bil!

Morsom å kjøre, selv om den er ganske tungkjørt uten servo.

Man har mer "feelingen" av bilen, enn mange mer moderne biler.

Med litt modernisering, som dekk, understell, motor, etc. er det jo drømmebilen! (for de som liker utseende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 er en genial bil.. spesielt de nyeste classic med 136hk og servo.. kanongode biler.

men nå har jeg mest lyst på 960.. og med tiden kaste på den et par små turboer..

hmm.. du kunne jo hevet 960 motor i 242..

mindre vekt!

evnt outsourcet s80t6 motoren? jeg har sett slike for 40k komplett i .se (byttemotorer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. er jo ikke så tjukk i penger heller.. også lettere å låne penger til bil enn å låne penger til ombygging. dessuten vil jeg ha en mer moderne bil en 240 ;) har liksom komt over de nå!

når du er 40 år gammel og har midtlivskrise, vil du angre bittert på dette utsagnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det tror jeg også ;) se på faren til Texacom :naaaws mer ivrig enn guttungen selv jo! :D stilig

gid fattern var slik også :(

sist jeg fortalte ham at jeg hadde kjøpt chip som skulle gi meg mye mer power så sa han bare "faen jens, du har jo alt for mange hester allerede" (yeah.. as if!) doh :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh.. han er bare misunneli fordi jeg drar fra bilen hans selv om jeg har 1500kg henger bakpå :D han har laguna stasjonsvogn med 1.8 8v og 90 døde hester.. ukjent nm (lavt..) og den veier jo mye mer enn 242'en..

tenkte å få ham til å kausjonere for lån til 960 men det blir nok ikke helt enkelt.. får lån, det har jeg sjekka men må ha kausjonist fordi jeg var så ung... faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider