Gå til innhold

Noen som har typegodkjenningspapirer til :Golf 1 GTi - Golf 2 GTi 16V??

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne ha hatt typegodkjenningspapirer til ombygging av Golf 1 GTi til Golf 2 GTi 16V...

Er det noen som har det, eller vet hvor jeg kan skaffe det, hadde det vært til stor hjelp!!

 

Jeg har sendt forespørsel til møller, og fikk følgende svar:

"Hei,

når det gjelder ombygging skal i følge Volkswagen AG ferdig ombygd bil

tilsvare serieprodusert bil, og skal godkjennes av en Trafikkstasjon.

Golf I kom kun med 8-ventilers GTI-motor, følgelig er ikke dette noe

VW-fabrikken godkjenner.

Du kan evt. prøve TüV i Tyskland, som er et uavhengig godkjenningsorgan, de

har tidligere utstedt dokumentasjon på uoriginale ombygninger.

En annen mulighet er om en VW-klubb kan hjelpe deg, det er nok flere som har

bygget om til 16V.

 

Vi beklager at vi ikke kan utstede dokumentasjon på denne ombygningen,

samtidig som vi ønsker deg lykke til med ditt prosjekt.

 

mvh

Tom Sagerud

Typegodkjenning"

 

Noen som eier råd?

 

Kristian

post-1813-13804850964886_thumb.jpg

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som hadde en golf 1 16v, den var godkjent og alt sto i vognkortet. Tror han fikk papirer fra møller. Du skal vel bygge om med en annen motor... du skriver bygge fra golf 1 til golf 2, den ble vel litt drøy... Golf 1 kom jo med 16v oettinger motor, men den ble jo bare laget i noen ytterst få eksemplar... Få tuv papirer, men det kommer litt an på hvor du skal godkjenne den, i bergen villle de ikke se på de siden de sto på tysk, de sa det var som å selge vaskemaskin hvor bruksanvisningen var på tysk..... Duster...

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbopolo: Har golf 1 kommet med 16V orginalt!!???

I granskauen! Det skulle jeg aldri trodd!!

Hvor mange hk var det i oettinger motoren??

 

Golf Rallye:

Takk for det papiret!

Jeg tror det hjelper meg meget!!

Hvis man kan godkjenne en 79`ls med 16V, burde det jo ivertfall gå an å godkjenne en 83`GTi med 16V...

 

Takk for innspill begge 2!!

 

Kristian Rye-holmboe

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Mener det er 1,8... leste om den i et The Golf blad for en stund siden... Tror jeg må rote litt i arkivet... Samme motoren som det var bilde av en golf 2 i bilsport på Wørthersee treffet, en cal looker... med gull forgylt innsug og noe greier.

 

Golf I oettinger 16v var 1,6L, Golf II oettinger 16v var på 1,8 og 2,0L

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Hva er forskjellen på:

 

1,8 16v KR/PL 139/129 hk og Oettinger 16v?

 

og

2,0 16v 134hk og Oettinger 16v?

 

1,6L og 1,8 L Oettinger 16v har annen topp, stempler og innsug enn VW's 16v. Oettinger 2,0L 16v er en KR/PL med spesial Oettinger veiv med lengere slag og Oettinger stemplerEffekten var på 170 hk. Det sikkert andre små ting som er forskjellige også. Weber innsug for Golf 16v passer vistnok ikke på Oettinger toppen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

1,6L og 1,8 L Oettinger 16v har annen topp, stempler og innsug enn VW's 16v. Oettinger 2,0L 16v er en KR/PL med spesial Oettinger veiv med lengere slag og Oettinger stempler. Det sikkert andre små ting som er forskjellige også. Weber innsug for Golf 16v passer vistnok ikke på Oettinger toppen.

 

Hvordan er forskjellen i ytelse? Hvor mange Golf'er blei levert med denne motoren da?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var 136 hk i 1,6L også. Husker ikke helt. Bilen ble først og fremst bygget for Frankrike og het Golf 16s. Hvor s står for suaoppes eller noe sånt. Det skulle være det franske navnet på ventiler ihvertfall

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår