Gå til innhold

Noen som har typegodkjenningspapirer til :Golf 1 GTi - Golf 2 GTi 16V??

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

Har fått mail fra Einser Guru Westby. Han hadde funnet dette på en tysk side :D

 

>Die anderen Varianten mit 1.8,1.9 und 2.0 Liter Hubraum basierten auf >dem

>1.8er Langhubmotor und gab es alle auch im Golf 1,allerdings wurde >der 2.0

>Liter erst angeboten als schon der 2er Golf am Markt war und >auch

>ursprünglich für diesen entwickelt.

 

De andre motorvolumsvariantene baserte seg på 1,8literen med lang slaglengde

(Oettinger lagde jo en skikkelig grom langslagsveiv til Einser-motoren i sin

tid *VIL HA*). For øvrig ble 2L-motoren først tilbudt etter at Golf 2

allerede var på markedet.

 

 

Utrolig hva den karen finner ut......

 

Kanskje dere kan ta kontakt med Oettinger og kjøpe godkjenningspapirer?

 

Oettinger førsteside

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Gjør tidenes bump her jeg Frode :)

 

Det er litt forskjellig som har vært opp igjennom, og den motoren

de fleste forbinder med Oettinger er jo Sechzenventiler

- Oettingers egenutviklede 16V-topp. Denne ble introdusert som

markedsmodellen Golf GTI 16S i Frankrike ja, men har også vært

levert enkeltvis til både motorsport og gatebiler for ombygging.

Toppen skiller seg kanskje mest fra VAG sine produkter ved at

den har kvadratiske brennrom.

 

Antall produsert vet jeg ikke nøyaktig, men Oettinger fikk med

introduksjonen av 16S såpass at man oppfylte homologeringskravene

til Gruppe 4. Ergo er det levert minst 400 biler med denne motoren.

Hvorvidt det godkjennes ved ombygg eller fabrikklevering tør jeg

ikke tippe på.

 

Men det nevnes også dette med at langslagsmotorene kom først ved

introduksjonen av Golf 2, noe jeg ikke tror stemmer. I mine

papirer her har jeg en brosjyre for GLS, LS osv. Desverre ikke

datert som de nyere er, men antatt 1979. Allerede her har

Oettinger 1.8L ombygging for LS og GLS, og 1.8 og 2.0 for GTI.

 

Neste dokumentasjon jeg har er september 1983, og her nevnes

Sechzenventiler motoren, både som 1.8 og 2.0 den også. Akkurat

introduksjon av den toppen vet jeg ikke, men den har vært vist

på IAA i 1977.

 

I oppstartsfasen, men det gir et overblikk: http://www.okrasa.no

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår