Gå til innhold

Problemer med temperaturen på motoren..

Ranger emnet

KbT

Anbefalte innlegg

Får ikke temperaturen opp på 90`c når jeg kjører, ligger bare på rundt 70`c..

Er det termostaten som er gåend eller kan det vere mer?

er nok termostaten ja.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det er termostaten er det nok tempraturføleren...

Er et slit å bytte termostat på 1,8 90 hp, men tempraturføleren sitter MYE enklere til:)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke det er termostaten er det nok tempraturføleren...

Er et slit å bytte termostat på 1,8 90 hp, men tempraturføleren sitter MYE enklere til:)

Kan det vere det når den går opp til 90 grader når den står still da?

Va ikke det de du sa her en dag Kri?

Johnny

Audi A4 2.0 Sedan 2009mod

Audi A3 Turbo Quattro 225hp 2000mod (Solgt)

VW Golf 3 1995mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere det når den går opp til 90 grader når den står still da?

Va ikke det de du sa her en dag Kri?

På min Golf 1,8 - de første månendene jg hadde den var aldri motortempraturen på mer enn 70-75 C... Men d var når jg var ute og kjørte...

Har funnet ut at på min bil går aldri tempraturen over 80 når jg kjører, men hvis jg står stille en stund så stiger den opp mot 90...

Kan kanskje ha noe med at føleren ligger så åpent at den får luft på seg under kjøring og derfor ikke går opp mot 90...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dat at føleren stiger når den står på tomgang gjør den på min også... til litt 92-95 grader...

Kjøpte en termostat som var beregna på 92 grader (ble anbefalt det, pga. kalde norge)

Når jeg kjører ligger den på 90 grader

Kan tenke meg det er termostaten, men om ikke det hjelper er det nok t.føleren

Føleren ligger ikke åpen... den ligger skrudd inn i en slik flensting på blokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samma problemet, måleren går ikke opp mot 90 grader, men når jeg går inn på kjørecomputeren står den på ca 88grader når jeg kjører, når jeg står stille på tomgang går den opp til 90 grader etterhvert, og når jeg kjører litt "hardt" står det 90 til 92 grader..

1994 Golf III GTI 16v :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kryper nesten opp til 95-97 om jeg står stille lenge. men når jeg kjører er den på 90. jeg bytta føleren, for når de kobla den opp på datan så så de at den viste feil. bilen min ble litt friskere etter byttet å. for med føleren jeg hadde så fikk motoren beskjed om feil temperatur, så den fikk for lite suppe.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme på min bil. På tomgang kryper måleren opp til ca 90 grader, mens når jeg kjører er den aldri over 80, som oftest mellom 70 og 75. Hadde den på verksted, de sa temperaturmåleren viste rett temp, og tippa at termostaten måtte byttes. Har byttet termostat i etterkant, men uten noen serlig effekt.

Så håper noen kommer med et klokt svar her.. :P

92 VW Golf III GL 1.8

77 VW Golf I GLS 1.6 (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme på min bil. På tomgang kryper måleren opp til ca 90 grader, mens når jeg kjører er den aldri over 80, som oftest mellom 70 og 75. Hadde den på verksted, de sa temperaturmåleren viste rett temp, og tippa at termostaten måtte byttes. Har byttet termostat i etterkant, men uten noen serlig effekt.

Så håper noen kommer med et klokt svar her.. :P

Sånn er bilen min også :D Men det går da bra så gidder ikke styre ;) hehe

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er sånn hele tiden å den skal være sånn. Det kan vel hende at du har en 78'c termostat. Hvordan er tempen på olja da?

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er på din bil, men min lfinner du om man følger den nederste radiatorslangen på høyreside. Den går inn i vannpumpa mener jeg på...Bare å åpne en flens og den detter ut:)

Bare et lite tips, du kan nå se der på din gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider