Gå til innhold

Golfen fusker skikkelig

Ranger emnet

KooPa TropA

Anbefalte innlegg

Er det ikke det ene, så er det det andre.

For ca 14 dager siden begynte golfen å fuske skikkelig. Den ville helst bare dø ut, men med mye gass fikk jeg den forover, men det var ingen behagelig opplevelse. Overalt hvor jeg stoppet i kryss, rundkjøringer o.l. slet jeg for å få bilen til å gå forover. Men den var ikke sånn hele tiden, plutselig fant den ut at den skulle gå normalt en stund... så jeg fikk dratt og kjøpt litt deler.

Jeg byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor. Fordelerlokk og rotor var såvidt brukt fra før, men det skal ikke ha noe å si.

Bilen gikk da bra igjen, gikk bedre enn på lenge faktisk, de pluggene var nok litt dårlige de som satt i.

Bl.a bensinfilter og luftfilter ble byttet for et par måneder siden, så dette skal være i orden.

Men i dag igjen begynte bilen å fuske skikkelig.

Jeg har gått tom for ideer.

Det er ikke så lett å få kjørt når bilen er sånn, så om noen har noen tips er jeg takknemmelig.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som "Revenge of the Pierburg 2e2" ja..

Selv har jeg også en slik forgasser, men den går veldig bra, i hvertfall etter at den er blitt varm.. Før det er den rar, hakkete og har lett for å daue.. Det er nok automatchoken som er ødelagt i mitt tilfelle, men før det så var det bare en vakumslange som hadde fallt av..

Har forresten kjøpt meg 2 nye forgassere, en pierburg/zenit 2b2/2b5 og en weber DAT, begge to ports og vil vel gi ca. 10 hk ekstra. Tjohoo!

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har mine mistanker om at det er forgasseren..

Har 2-3 andre liggende her, men det er noe galt med alle. Husker ikke hva som er galt på hvem.

Jeg får vel nappe ut den som sitter i bilen og se om jeg finner noe feil på den.

Jeg har tenkt lenge på å få tak i en Weber e.l, men hvor får man tak i overganger så den passer på innsuget? Er dette stort sett custom made eller er det mulig å få kjøpt?

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider