jackpot Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 tror du ikke bilprodusentene ville ha funnet på noe slikt om det hjalp så fantastisk mye? :) men uansett, du må dele dine erfaringer når du har kjørt en stund med duppeditten :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Dette er bare tullball, all evt "turbulens" i luftrøret vil jo bli ødelagt av gassspjeldet og innsugsmanifoildens utførelse. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Dette er bare tullball, all evt "turbulens" i luftrøret vil jo bli ødelagt av gassspjeldet og innsugsmanifoildens utførelse. I tillegg så vil luftstrømmen bli ødelagt av f,eks de orginale plastrørene som går til innsuget, disse har en tendens til å forandre fasong med årene.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis* Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Han der trenger ihvertfall motorvask :scared Siter Audi Coupè Quattro 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis* Skrevet Juni 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2005 Alltid like moro og lese om sånne idiotiske "superrevolusjonerende" tingeste som gir deg en "supercharge" på den rette måten.. Og masse TV-shop lignende amerikanske reklamefilmer, fy faen det må finnes mye lettlurte amerikanere. sikkert millionærer de som driver med det. Og som nevnt før er det jo bare bullshit men folk går på igjen og igjen. ikke rart det er bare 35% av dem som vet at sola er en stjerne. Siter Audi Coupè Quattro 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Til slutt kom det i posten, var ikke store greiene som kom, måtte le litt når jeg åpnet det. Typisk TV-shop stil på eska Skal denne blingbling saken her fungere? Utrolig nok så satt den som smurt i innsuget og den tar ikke opp for mye plass, så hvor mye motstand den skaper for lufta vet jeg ikke. Har ikke kjørt noe serlig enda, så jeg kan ikke si noe merkbart på bensinforbruket. Eller så virka det om lyden på effektanlegget endret seg til å gå litt mørkere og grommere i lyden. Men det kan også være at det er nytt og holder fortsatt på å brenne opp litt av innmaten... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 du må være enig at det minner litt om en oppkappa colaboks? sombrero du får si ifra om den hjelper noe, da... notin Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Slike ting har ikke sjans til å lage noen som helst form for turbulens, og dessuten oppstår den såkalte turbulensen på feil sted. Noen ytterst på centimeter etter denne "tingen" går luftstrømmen over til å bli 100% laminær igjen, og over denne tornadoen oppstår garantert et visst trykkfall; altså får man samme effekten av å sette inn en restriktor, og vi ser jo alle hvordan dét påvirker motoreffekten. Dette kalles også "Placebo". Når jeg sier turbulens på feil sted mener jeg noe sånt som dette: I det øyeblikket lufta passerer forbi innsprøytningsdysa og dysa sprøyter inn bensin, DA er det en fordel med et ytterst lite turbulent luftlag som isolerer hovedstrømmen med luft fra innsugets- og toppens kanaler. Dette oppnår de aller fleste biler med å ha relativt grov finish på kanalene; funksjonelt og billig (man polérer ikke innsugskanaler under porting, men lar det stå igjen en finish man får fra omentrent 150-kornet sandpapir). Videre i prosessen, når luft/bensinblandinga blir sugd inn i forbrenningskammeret og komprimeres av stemplet da oppstår turbulente luftstrømmer i blandingen helt av seg selv idét stemplet nærmer seg toppen øyeblikk før tennpluggen starter forbrenningen. Så når man ser for seg denne prosessen som skjer langt inne i motorens aller helligste; hvordan var det nå denne restriktoren skulle hjelpe på motoreffekten? Bensinforbruket går kanskje ned, da motoren har større vanskeligheter med å få i seg luft og utvikler mindre effekt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 La nå gutten få bruke pengene sine på det han vil da, samme om han tror det går bedre eller ikke.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2005 Skal vel alltids få prakka det på noen andre om jeg ikke er fornøyd med det :D Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Jeg også har liten tro på denne saken her, men som sagt! Er jo bare greit om noen som kjøper den og prøver den og viser faktaen her:) Litt av poenget med et forum som dette, mener jeg da. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 *Holder seg skeptisk til billige hk* Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 *Holder seg skeptisk til billige hk* Jeg er spesielt skeptisk. Her kommer jeg fra en verden hvor man ikke kaller det for viderkommen trimming før man har grenrør ($1300), inget eksosanlegg, kam/ventil/ventilfjær/retainer/keeper-pakke ($1300), oppgraderte Lost Motion Assemblies, individuelle spjeldhus (2000$), fordelerløs coil-on-plug-tenning, 550 CCM lavohms peak-and-hold-dyser styrt av en standalone og mappet av en profesjonell ($3000), 12:1 i statisk kompresjon, ARP rådebolter og råder i det fineste stål eller titan ($2000). Da først er det "viderekomment", og dette er bare begynnelsen. ;) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2005 Jeg er spesielt skeptisk. Her kommer jeg fra en verden hvor man ikke kaller det for viderkommen trimming før man har grenrør ($1300), inget eksosanlegg, kam/ventil/ventilfjær/retainer/keeper-pakke ($1300), oppgraderte Lost Motion Assemblies, individuelle spjeldhus (2000$), fordelerløs coil-on-plug-tenning, 550 CCM lavohms peak-and-hold-dyser styrt av en standalone og mappet av en profesjonell ($3000), 12:1 i statisk kompresjon, ARP rådebolter og råder i det fineste stål eller titan ($2000). Da først er det "viderekomment", og dette er bare begynnelsen. ;) Eller så finner du en eller annen auto-dweeb som allerede har bygget en slik bil og kjøper den av ham for halvparten av byggekostnadene fordi stakkaren gikk personlig konkurs underveis ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.