Gå til innhold

Ford Sierra 2.0 GL kjøp!

KinG^KaoZ

Anbefalte innlegg

Har funnet meg en Ford Sierra 2.0 GL 1983 modell, det jeg lurer på er om denne har noen typiske feil jeg bør se etter? Eller er det en mindre bra sierra modell pga et eller annet? Går det godt med bensin på disse eller? hadde en litt nyere 929 før 2.0, skulle tro bensinen tok veien rett igjennom bensintanken.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt etter rust i infesting til bærearmer bak, knekte fjører forran, olje i vannet ( grønn guffe på innsiden av radiatorlokk) Hør etter lyder i motor. Finner du en uten, er den enten pent behandlet (oljeskift etc), eller motor er byttet.. Gåen gasser er vanlig. Merkes på småfusking på enkelte posisjoner på gasseren, eller ujevn tomgang som ikke kan justeres riktig. Girkassa kan smette ut av 2. elller 3. gir når man går av gassen. En vanlig elektrisk feil er at lysene forran ikke alltidfungerer slik de skal. Prøv langlys, nærlys parklys etc... Siste sierra'n jeg hadde, måtte jeg bruke hovedlysbryteren for å få langlys/nærlys når parklyspærene var gåene..... Mye rart i releene..

Ellers er sierra en knakende god bil. De tåler umenneskelige mengder med deng, så lenge du er nøye med å bruke riktig olje.. (god mineral. Catrol, f.eks)

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der med knekte fjærer, på min var begge forran knekt tverrs av ca 3 vindinger under toppen, var jo lav og fin da...

Når man kjøper gammel sierra så er Rust det man burde legge mest vekt på. Alt det andre får man utbedret enkelt og billig.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en Sierra 2.0 med stor gjerne og 30/34 DFTH over literen er det noe galt, og stilt feil, min gikk som ei kule, brukte 0,8 på blanda kjøring, det innebar råning, landeveiskjøring med hastigheter mellom 0-160 km(over 170 gikk det tregt så da drakk den nok godt), kanskje ei burnestripe inniblandt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

lurer litt på å kjøpe en -87 sierra 2.0cl jeg, lurer på om det er noen problemer med denne?(samme som den som topic starter spør om?) i såfall, bilen har gått 270.000km det er langt, men er motoren ferdig og død etter så mange km? hører ingen ulyder i motor. jeg bytter mopeden i sierra'n + at jeg får 8000 i mellomlegg(moppa er verd ca. 15.000) er dette en bra handel? bilen har nye sommerdekk og nytt eksosanlegg for et par år siden. er litt redd for at motoren skal ryke på den, siden jeg har lite penger til reprasjoner o.l. unsure.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er lyder, skal det nok gå greit. Vi hadde en 84 modell som gikk ca 330.000 uten en lyd, helt til jeg helte på feil olje... Så lenge du bytter olje ofte nok, og bruker kun god mineral-olje. (Castrol/valvoline) Skal det gå greit.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er lyder, skal det nok gå greit. Vi hadde en 84 modell som gikk ca 330.000 uten en lyd, helt til jeg helte på feil olje... Så lenge du bytter olje ofte nok, og bruker kun god mineral-olje. (Castrol/valvoline) Skal det gå greit.

Men hva er det som er vanlig at ryker på en bil som har gått så langt og hvor dyrt kan det bli? men er jo en god nabo som selger den og jeg tviler på at han vil pakke på meg noe dritt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider