Gå til innhold

BSR chip - PPC

Ranger emnet

eivindw

Anbefalte innlegg

Jeg kom over følgende link på BSR sine websider i dag:

http://www.bsrab.se/se/ppc.php

Såvidt jeg ser er det en slags boks som kan inneholde flere trimprogrammer fra BSR. Boksen kobles til diagnoseporten på bilen og kan brukes til å legge inn nytt trimprogram i ECU på 2-3 minutter. Dette vil jo si at man kan ha flere forskjellige trimprogrammer liggende, for eksempel ha mulighet til å skifte mellom BSR steg 1 og originalt på få minutter. Det hele uten behov for å lodde/skifte chip i det hele tatt.

Ser ut som det funker på de fleste biler nyere enn 1999 modell. Vil det si at disse bilene leveres med overskrivbar chip originalt?

Uansett utrolig kult. Denne skal jeg definitivt skaffe meg når den blir tilgjengelig for Audi.. (innom kort tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

Ser ut som det funker på de fleste biler nyere enn 1999 modell. Vil det si at disse bilene leveres med overskrivbar chip originalt?

De fleste nye biler har ECU med Flash-PROM'er, som kan programeres elektronisk gjennom 'OBD2E' kontakten inni bilen.

Men om de fleste biler nyere enn 1999 kan det vet jeg ikke. OBD2E (16pin) kontakten skal være standard i biler fra år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

De fleste nye biler har ECU med Flash-PROM'er, som kan programeres elektronisk gjennom 'OBD2E' kontakten inni bilen.

Men om de fleste biler nyere enn 1999 kan det vet jeg ikke. OBD2E (16pin) kontakten skal være standard i biler fra år 2000.

Den kontakten er vel standard helt tilbake til `95 på endel europa biler, eneste forskjellen er vel en ny hot wire og en K-wire samt 2 lambdasonder.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Den kontakten er vel standard helt tilbake til `95 på endel europa biler, eneste forskjellen er vel en ny hot wire og en K-wire samt 2 lambdasonder.

I USA har de brukt den i flere år. Men jeg har selv aldri sett den på eldre biler, men det er mulig det var flere som hadde den.

Når jeg sier standard, så mener jeg at det er fra 2000 at alle biler SKULLE har den kontakten :)

Og da snakker jeg om OBD2E med 16pinner, mulig du snakker om en eldre versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

I USA har de brukt den i flere år. Men jeg har selv aldri sett den på eldre biler, men det er mulig det var flere som hadde den.

Når jeg sier standard, så mener jeg at det er fra 2000 at alle biler SKULLE har den kontakten :)

Og da snakker jeg om OBD2E med 16pinner, mulig du snakker om en eldre versjon.

Jeg snakker om akkurat den samme, eneste forskjellen er antall pinner i bruk ;)

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider