Gå til innhold

Luftfilter til biler

Ranger emnet

Hansy

Anbefalte innlegg

Hvilken luftfilter anbefales til en alfa 1,6?har hørt mye bra og nedativt om "alle".

Har fått tilbud på pipercross,k&n og green filter...hvilket anbefales?

Hvilken andre er bra?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er kun for å få lyd så gå for det billigste av kjente kvalitetsmerker.. :) styr unna dritt som Jamex og slikt.. og om du finner filter som heter noe sånt som "extrempowerfilter" trur jeg nok jeg ville holdt meg unna dem å..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kjøp av slike greentwister, følger det da med komplett ovegangsadapter, slik at det passer rett på bilen, eller må man til med litt hjemmemekking for å få det til å passe.

Lurer fordi jeg ikke helt ser hvordan jeg skal klare å løse plasseringen av luftmengdemåleren.

BTW: ca pris, og sted for kjøp av greentwister??

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier det er bare tull å bruke penger på "merkefilter", og at filtrene de selger på mobilsentrum til 200 kr er like gode, og ofte samme filteret som dyre merkevarer, bare med andre emblemer. Hva er deres synspunkter? Verdt å bruke penger på ordentlig filter, eller betaler man bare for merket?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier det er bare tull å bruke penger på "merkefilter", og at filtrene de selger på mobilsentrum til 200 kr er like gode, og ofte samme filteret som dyre merkevarer, bare med andre emblemer. Hva er deres synspunkter? Verdt å bruke penger på ordentlig filter, eller betaler man bare for merket?

Hmm...det er ofte det er slik,egentlig alt som selges er slikt..!det meste iallefall..

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for guds skyld, styr unna billigfilterene fra mobilsentrum og torshov,

Stoffet i de billigfilterene er såpass grovmasket at det slipper igjennom store støvkorn, småfluer og dritt og lort som ikke skal inn i motoren!

Invister noen ekstra kroner i et litt dyrere og mer annerkjent luftfilter så kan du spare deg for mye rart!

Husk luftfilterolje ! Et par dusjer over filteret gjør at de aller fleste støvpartikler og smuss setter seg fast i filteret og ikke flyr tvers igjennom!

Kjører selv med Green Cotton Filter, og er storfornøyd..

har hatt det i 1 år nå, og vasket og oljet hver 500 km..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for guds skyld, styr unna billigfilterene fra mobilsentrum og torshov,

Stoffet i de billigfilterene er såpass grovmasket at det slipper igjennom store støvkorn, småfluer og dritt og lort som ikke skal inn i motoren!

Invister noen ekstra kroner i et litt dyrere og mer annerkjent luftfilter så kan du spare deg for mye rart!

Husk luftfilterolje ! Et par dusjer over filteret gjør at de aller fleste støvpartikler og smuss setter seg fast i filteret og ikke flyr tvers igjennom!

Kjører selv med Green Cotton Filter, og er storfornøyd..

har hatt det i 1 år nå, og vasket og oljet hver 500 km..

Det er slikt jeg også tenker på.. Snakker du av erfaring, synsing, eller er det noe du har hørt fra andre? Jeg har et Jamex konfilter nå, veldig fornøyd med det egentlig, men tror jeg skal kjøpe meg et KN eller Green neste gang, bare for å ha samvitigheten i orden...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker utifra erfaring, har selv kjørt med billigfilter fra mobilsentrum en periode, og det filteret ble aldri møkkete.. ( noe som videre forteller at filteret suger inn all dritten )..Har også flere bekjente med like meninger/erfaringer.,

Nå skal ikke jeg være den som drar alle "billige" luftfiltere over samme kam og sier at alle rimelige luftfilter suger, Men utifra min erfaring vil jeg tørre og påstå at greenfilter er et bra kvalitetsluftfilter i et stort hav av andre produsenter som er vel så bra

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv med greentwister og er fornøyd med det. Kjekt med påmontert heatshield fra fabrikk :)

greenair_twisters.jpg

Hvor mye ga du for et slikt filter med heatshield?

Må man forresten ha slikt varmeskjold på alle slike luftfiltere?

Ser "kulere" ut uten det som dekker hele filteret?

(er nyfiken på dette)

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider