Gå til innhold

Tomgangsproblemer...Hjelp!

Ranger emnet


Raver^

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som kan gi meg noen gode råd om tomgangsproblemer på en -89 Corrado G60...Har renset tomgangsregulatoren, sjekket for vakuumlekkasjer (tror det er en lekkasje en plass men finner ikke ut hvor det kan være), har byttet ut de fleste slangene, men har sprayet med startgass på de jeg ikke har byttet og det har ikke gitt noe utslag.Det går heller ikke an å justere tomgangen på skruen bak på speed-spjeldet.Tror dette skjedde etter jeg byttet reimhjul, chip og FPR. Chip'en er en SNS Stage 3, 68mm ladehjul og en 3,5 bar FPR.Setter pris på hvis noen har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags problemer har du?

 

Hehe, glemte å si det ja:)...Når jeg starter opp bilen så går den som regel opp til 1250 omdreininger, og av og til går den på 750 omdreininger, men når jeg kjører og clutcher så går den på alt mellom 1000 og 1500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Har du justert tenninga?

*Hvordan har den blå temp. følern det?

*Hvordan har Lambda det?

*Har du vakuum i slangen fra spjeldet opp til hjernen?

*Hvordan har pluggene dine det? Hvilke plugger er det?

 

 

*Er du med i VACN? Hvis ikke, så bør du bli det!

 

Chippen og ISV Rerouten funket fint som snus. Var jeg som solgte dette til Jub tidligere i år.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant endelig ut av problemet:)...

Det var faktisk tomgangsregulatoren som var ødelagt, den åpnet og lukket helt som den skulle, men åpningen inni den var for liten..

Noen som vet om det går an å justere den? Eller om jeg må skaffe meg en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant endelig ut av problemet:)...

Det var faktisk tomgangsregulatoren som var ødelagt, den åpnet og lukket helt som den skulle, men åpningen inni den var for liten..

Noen som vet om det går an å justere den? Eller om jeg må skaffe meg en annen?

har en liggenes jeg som funker fint ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hva den er verdt jeg, vet at ny ligger på rundt 2000-2500,- på vag forhandler hvis jeg ikke husker feil. Så bare gi meg ett bud du :)

 

Huff, hvis de er så dyre nye, så skal vel du ha endel. For bare vente til på at den andre corradoen kommer tilbake til skroten her da og ta den:)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hvis de er så dyre nye, så skal vel du ha endel. For bare vente til på at den andre corradoen kommer tilbake til skroten her da og ta den:)...

har ikke sagt at jeg ska ha noe mye for den :)

Kan godt bytte den mot noe hvis du har noe interessant ? gjerne til corrado da eller annet gøy :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt at jeg ska ha noe mye for den :)

Kan godt bytte den mot noe hvis du har noe interessant ? gjerne til corrado da eller annet gøy :D

 

Har en blå temp føler og en MAP sensor liggende, hvis det høres greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår