gecco Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 Ser at SKN leverer en chip til 2.3 10v som skal gi 154Hk/215Nm. Noen som har peiling på om denne holder hva den lover ? Audi 90 2.3 10v chip Og forresten, ble NG motoren levert som både 133Hk og 136Hk? Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 er 133 hk i motorer med katalysator,136 uten.21/18 hk hørtes mye ut for en sugemotor,tviler på du får det... Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Det er hørest litt vel fantastisk ut, 18hk og 29Nm... på min 2.3 fikk jeg 144HK med en chip fra ES tuning (såvidt meg bekjent opprinnelig en SKN chip). Og jeg hadde i tillegg byttet til en litt kvassere kam. Kanskje du nærmer deg 150+ hvis du fjerner katalysatoren i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Ser at SKN leverer en chip til 2.3 10v som skal gi 154Hk/215Nm. Noen som har peiling på om denne holder hva den lover ? Audi 90 2.3 10v chip Og forresten, ble NG motoren levert som både 133Hk og 136Hk? NG-motoren ble levert med både 133 og 136 hk ja. 154 hk med hun chip er i drøyeste laget ja. Denne chipen kombinert med en trimkam på 266 - 272 grader, fjerning av kat og gjerne sportseksos, K&N filter og portet topp...... Da blir det spennende :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Var i grunn det jeg og tenkte. Men kam, eksos, chip +++ begynner vel gjerne å koste mer enn det smaker. Er vel bare å begynne å spare til en S2 da ;) Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Var i grunn det jeg og tenkte. Men kam, eksos, chip +++ begynner vel gjerne å koste mer enn det smaker. Er vel bare å begynne å spare til en S2 da ;) Hadde heller kjøpt en s2 motor da.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Er vel ganske ymse om hvor lett det er å få godkjent en slik en sak i en 90. Noen får det, andre ikke. Og det har vel vært en del tvilsomme bygg som har blitt godkjent med S2/RS2 motor, som har havarert, vært i ulykker osv. Så det er ikke akkurat å bare putte inn en 2,2t motor. Med mindre noen har de rette papirene å sende meg da? Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Er vel ganske ymse om hvor lett det er å få godkjent en slik en sak i en 90. Noen får det, andre ikke. Og det har vel vært en del tvilsomme bygg som har blitt godkjent med S2/RS2 motor, som har havarert, vært i ulykker osv. Så det er ikke akkurat å bare putte inn en 2,2t motor. Med mindre noen har de rette papirene å sende meg da? Papirer??? trenger jo ikke papirer for å sette inn en s2 motor. er jo bare å sette den inn.. så har du jo den gamle vis du må inn til kontroll. Er jo nesten ingen som går å gokjenner nye biler når den chipper dem å bataler avgiftene, så hvorfor gokjenne gammle biler da?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Ja for de som orker å bytte motor, girkasse, diverse akslinger så funker det nok. Men jeg har verken mulighet eller lyst til å bytte innmaten i bilen for en kontroll. Og det er heller ikke noe god sak å ha en ikke-godkjent bil i f.eks. en ulykke. Da ender du fort opp med null penger fra forsikringsselskapet. Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Ja for de som orker å bytte motor, girkasse, diverse akslinger så funker det nok. Men jeg har verken mulighet eller lyst til å bytte innmaten i bilen for en kontroll. Og det er heller ikke noe god sak å ha en ikke-godkjent bil i f.eks. en ulykke. Da ender du fort opp med null penger fra forsikringsselskapet. Hvorfor bytte girkasse og drivakslinger??? Mente jo du skulle bare bytte motoren.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 6trinns kassa fra S2/RS2 passer vel neppe på NG motoren, og må man sette inn både motor og girkasse fra 90'n, så må man også bytte mellomakslingen siden 6trinns kassa er litt lengere enn 5trinns. Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 6trinns kassa fra S2/RS2 passer vel neppe på NG motoren, og må man sette inn både motor og girkasse fra 90'n, så må man også bytte mellomakslingen siden 6trinns kassa er litt lengere enn 5trinns. Ja vis du mener det så. jonus sin audi 80 og 90 gikk nu begge med orginalt driverk og s2 motor.. Men har du 4syl passer den ikke.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Trenger ikke å bytte mer enn den mellomakslingen som kommer ut bak girkassa. Men resten av drivverket skal vel klare i overkant av 400hk (kommer jo selvsagt ann på momentet og da) Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Trenger ikke å bytte mer enn den mellomakslingen som kommer ut bak girkassa. Men resten av drivverket skal vel klare i overkant av 400hk (kommer jo selvsagt ann på momentet og da) Ja jonus har vel litt motor han. han kjørte vel 0-100på 2.7sek og 402m på 10.03 og slutt fart på ca 240km/t men orginalt driverk. Husker ikke helt kor mye hk han hadde men er vel nermere 900hk.. Å det var med en audi 90q den gode gamle 4kantete.... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Om man putter en S2/RS2 motor i en A90Q med originalt 2,3E, må først og fremst bremsene oppgraderes for å få dette godkjent, og det vil koste penger. Det du må ha, er bremser fra en S2/RS2, de som står på 2,3E 133 hk holder ikke når du putter i en motor med 220 - 315 hk. Jeg ville ikke kjørt rundt med en RS2 motor i en bil som ikke var typegodkjent med dette, som "gecco" sier, stakkars deg om du er innblandet i en ulykke, spesielt om det også er personskade. Om man vurderer dette, spør på biltilsynet hva de forlanger for å få et slikt motorskifte godkjent. Er greit å ha en dialog med dem, tror de er mer samarbeidsvillige om man spør i forkant enn om man skifter motor og forlanger et noe tvilsomt bygge godkjent. De blir sikkert ikke blide, avskilting på flekken :nono: Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.