Gå til innhold

SKN chip til 2.3E 10v

Ranger emnet


gecco

Anbefalte innlegg

Om man putter en S2/RS2 motor i en A90Q med originalt 2,3E, må først og fremst bremsene oppgraderes for å få dette godkjent, og det vil koste penger.

 

Det du må ha, er bremser fra en S2/RS2, de som står på 2,3E 133 hk holder ikke når du putter i en motor med 220 - 315 hk.

 

Jeg ville ikke kjørt rundt med en RS2 motor i en bil som ikke var typegodkjent med dette, som "gecco" sier, stakkars deg om du er innblandet i en ulykke, spesielt om det også er personskade.

 

Om man vurderer dette, spør på biltilsynet hva de forlanger for å få et slikt motorskifte godkjent. Er greit å ha en dialog med dem, tror de er mer samarbeidsvillige om man spør i forkant enn om man skifter motor og forlanger et noe tvilsomt bygge godkjent. De blir sikkert ikke blide, avskilting på flekken :nono:

 

Er du med i ulykke så skal dem bevise at det er for at du hadde for stor motor som var årsaken til ulykken før du mister forsikringen..

Har en kompis som kræsjet med en passat tdi med 179hk men var bare 130hk orginalt i den, fikk alt dekt på forsikringen men måtte betale hk avgiften på den og staffe toll.. Å det er ikke billig på nye biler..

 

Tipper at 80% av trimmete biler i norge ikke er gokjent med den effekten dem har.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med i ulykke så skal dem bevise at det er for at du hadde for stor motor som var årsaken til ulykken før du mister forsikringen..

Har en kompis som kræsjet med en passat tdi med 179hk men var bare 130hk orginalt i den, fikk alt dekt på forsikringen men måtte betale hk avgiften på den og staffe toll.. Å det er ikke billig på nye biler..

 

Tipper at 80% av trimmete biler i norge ikke er gokjent med den effekten dem har.

 

Ødelegger kjøregleden om man må sitte og bekymre seg for uante utlegg om man skulle være uheldig.

 

Er forøvrig enig med deg i at de aller fleste trimmede biler på veiene sannsynligvis ikke er godkjent. Ser heller ikke noen grunn til å få godkjent et bytte til trimkam, da effektøkningen er forholdsvis liten.

Et motorskifte som medfører en effektøkning fra 133 hk til gjerne 315 hk er noe annet. Men det er nå min mening.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår