knastenrad Skrevet Mai 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2005 det er ikke no desperat forsøk på mixe 2 gamle slagere men noe som har hendt. Saken er att jeg har ett problem. med turbo'n.Når motor/turbo'n blir varm så skjer dette: (se på disse 2 snuttene) Nr1 Nr2 DEt tyder på att olje kommer ut mellom skovlene på turboen. (Jeg har hatt det samme problemet med 2 andre motorer jeg har hatt i bilen det siste året og tviler på att alle har slitte stempelringer etc.. Har sjekket plugger og se viser ingen tegn til forbrent olje der.) Er turbo'n ferdig?KRB kjente på turboen i fjor og sa lagrer etc var i orden. Er vel ikke noe Simringer etc på denne (AirResearch TB03) Kan for høy oljetemp/lav viskositet på oljen være problem? Prøvde å bytte 10W30 oljen med en 20W50 med varm motor , men etter 5 min tomganskjøring så begynnte den å ryke igjen. Plukket av eksosen og slik ser turbon ut innvendig: Hva med extra oljekjøler? kople til vannkjøling også?? Olje-returen fra turboen er koplet vià 20mm innvendig slange til oljepåfyllingen som står montert på bunn av blokka.(tenkte på mot-trykk i oljereturen) SKal det være noen form for restriksjon på oljetilførselen slik att turboen ikke får maks oljetrykk(ny HD oljepumpe) Eller er det bare å handle en turbo?? oljeretur: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.