GTPrimeraGT Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Heisann, lurer på bilen min eg, alle andre gt`er har insprøtning på undersiden eller, bare en haug med "rør" inn på motoren, mens eg har en blokk som det ser ut som, ligner litt på sri insprøytninga,men er ikkje lik den heller.... hele blokka er lengre men det er en SR20DE motor som står i den, er registert som gt og nummere på motoren og i vognkortet stemmer, så det eg lurer på er om det finnest en meget spesiell utgave akkuratt i 94? er andre ting som skurrer også, er treintriør, rød spraglete dørtrekk og seter, ( er sportsseter ) Har sjekket bilen tilbake til første eieger, og ingen av dem har noen gang gjort noe med noe.. gamle folk, enestee er at det står en 2.0 SLX girkasse i den da den første røk. Alt gjort på verksted.. snakket litt med en "Primera kjenner" her eg bor, og han mente det kunne være en sivil politibil, at det var derfor den var utstyrt med annen insprøytning og intriør.. er også SRi vinge på den og annet ratt.. :? Mens understells nummer og hele pakka stemmer med vognkortet og service hefte.. Så skjønner nada.. noen som har en ide? Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Da må jeg vel bare si :pics Siter Bilforumet.noIrc Admin- 2011 Volvo V60 R-Design- 2003 Toyota Rav4- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Akuratt dette har jeg lurt på før på et engelsk forum, men fikk aldri noe klokt svar.... Hva som er forskjellen på en "red-top" motor med "high-port" innsug og "low-port" innsug Hvis du har "SRi" innsug har du en såkalt "high-port"!! Jeg trodde nemlig før at eGT bare kom med "low-port" inntil jeg så noen bilder av en med "high-port" men jeg har aldri klart og finne ut forskjellen... Eneste jeg vet er at det er 150 hk i begge, så ikke vær redd for det. Skal se om jeg finner noen bilder.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Low-port http://www.g20.net/gallery/data/500/5481DSC00471-med.JPG high-port http://www.g20.net/gallery/data/500/425Engine_Shot-med.JPG EDIT: må bruke copy/paste på linken ellers går det ikke ann og se bildene.... Noen som vet hvorfor det ikke går ann og linke til bilder på G20.net?? Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet Mai 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Her er bilde, Var vist nok en Primera eGTse Special edition veldig få produserte, stemmer at det er high port. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs250 Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 Det er faktisk omvendt av det dere sier. På high port motoren er porten mellom innsugsmanifolden og toppen høyt oppe, mens på low port er den lavt nede. Har lest side opp og side ned om dette i forbindelse med turboprosjektet mitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Mai 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2005 stemmer det ja.. skam på deg NissanPrimera.. hehe.. Er nok SRI som har lowport (obd2) og alle 2.0 liter 1991 til 1993.5 har highport(obd1).. Lowport motoren har samme antall hk men er litt sløvere Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juni 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Her var det mye forvirring ute og gikk gitt m'm Husker at jeg nidleste og fant ut av dette en gang jeg også... For det første har ikke obd1/2 noe med high/low-port motor å gjøre. OBD står for on-board-diagnostic og viser til hvilken protokoll ECU bruker for å kommunisere med diagnoseutsyr (feks. Consult). Kan forklare dette nærmere dersom det er interesse for det. Mener SR20DE high/low port motorene følger år og ikke modell, dvs. 93,5 til 96 har low port. Når det gjelder den "vanlige" SR20DE motoren, så har high-port motoren kvassere kammer enn low-port, men om den er sløvere av den grunn vet ikke jeg. Om det er slik på eGT'n også vet jeg heller ikke. Jeg har også en -94 eGT med low port: Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet Juni 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2005 Her var det mye forvirring ute og gikk gitt m'm Husker at jeg nidleste og fant ut av dette en gang jeg også... For det første har ikke obd1/2 noe med high/low-port motor å gjøre. OBD står for on-board-diagnostic og viser til hvilken protokoll ECU bruker for å kommunisere med diagnoseutsyr (feks. Consult). Kan forklare dette nærmere dersom det er interesse for det. Mener SR20DE high/low port motorene følger år og ikke modell, dvs. 93,5 til 96 har low port. Når det gjelder den "vanlige" SR20DE motoren, så har high-port motoren kvassere kammer enn low-port, men om den er sløvere av den grunn vet ikke jeg. Om det er slik på eGT'n også vet jeg heller ikke. Jeg har også en -94 eGT med low port: Den var jo nett lik min :) min også -94 eGT, men ringte til forhandleren som hadde solgt bilen ny, og han sa den var en SE, ikkje pga motor men intriøret + bakvingen, er SRi vinge, med bremselys, samt rød spraglete intrør og annet ratt. bra å få ordnet opp i det vertfall.. phu... Skal ikkje være vassere av den grunn nei, ikkje i følge TRT Autoteknikk, motoren skal ha akkuratt den samme ytelsen. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg