Gå til innhold

Min Mazda 626

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

EDIT: BILDER LENGER NED

 

Prøver igjen med en ny tråd da digitalkameraet er funnet frem og internet-leverandøren min etter en mnd har fått seg til å fikse linja (les: aldri bruk UPC)

 

Bilen er en Mazda 626 Combi 1994, farge hvit og rullet 195000km

1,8 med 105 overraskende ok'e hk

Bilen er i meget god stand, eu ok i sept og har ingen feil. Oljeskift hver 5tkm

 

Av modifikasjoner til nå er følgende utført:

*Fullt Erebuni kit (Shogun) http://www.erebuni.net/ge/maz62693.htm

*Momo-ratt

*17" Kosei-felger i gunmetal finish

*Senket 40mm

*Universal Brumlepotte

*Jamex Filter

*Macrom Extreme frontsett

*Macrom M1 forsterker

*Kenwood Cd/Mp3

*Varierer hvilken sub jeg bruker, ingen av de jeg har tilfredstiller mine krav

 

Bilen skal en kjapp tur i lakk-hallen i helgen så velger å ta bilder når bilen er fullstendig lakkert (mangler lakk på stylinga).

 

Fremtidige planer er:

*Finne en sub jeg trives med

*Pedalsett og gearkule fra momo

*Neonkit (får så være at noen synes det er jalla)

 

Meeeen som med alle mine biler (8stk på 5 år) så er den til salgs alltid..

Så om noen er ute etter en kul Mazda som ikke dreper deg forsikringsmessig og som er i god god stand, eu-ok og med de specs overnevnt så si ifra..Men kun de som er genuint intresserte og har penger.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er hvit. Liker lyse biler da dette fremhever stylingen og felgene bedre. Ser og at Erebuni gir mulighet for sponsoravtaler for folk som bruker deres kit forutsatt at bilen er i en lys farge (ikke noe jeg kommer til å benytte meg av men men).

 

For å si det mildt og meget mildt så er kittet fra Erebuni ett sant mareritt å tilpasse. Kjøpte bilen av en jeg kjenner meget godt og han brukte vel noen hundre timer, (nå skal det da og sies at kittet er tilpasset og montert meget bra.

 

Pris på denne er vanskelig å anslå... Prisene på de som ligger for salg varierer veldig, men med stereo (Frontsettet samt forsterker kosta 9k og er ikke en gang innspilt) og slikt samt styling lakkert osv. så tror jeg ikke den går for under 65 tusen. Og det er dersom det blir solgt raskt.

 

Forsikringa er snill på denne bilen.. Betaler vel rundt 4k på faren min med delkasko.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da fryktelig hvor aktiv du var i mine tråder og opptatt av å informere om at du synes prisen er for høy. Både her og i prosjekt-tråden.. Spør primært om hva folk synes om bilen, ikke om prisen, er ikke en salgsannonse.. Nevnte bare i trådene at jeg vurderer å selge... Om du synes prisen er drøy og ikke vil ha bilen som du nevner ved å si at du synes en original v6 er penere så er det vel lite vits i å bringe salgstemaet frem ?

 

Jeg har solgt og kjøpt 8 biler og vet at man ikke får igjen alt.

 

Men greit, si 50k for en 626 combi, eu ok osv.. Pluss på 11k for felger, 12k for styling, 2k for momorattet og nav, 5k minimum for lakkering, 3k i senking, 15k i stereo, 2k i annet smått. Da havner vi på 100k... Så jeg vil ha 65000, sånn er det.. Om noen ønsker å kjøpe en helt original i god stand for 50k og ikke vil gjøre noe mer så helt ok for meg. Om noen ønsker å bruke 100k for å få den som denne så er det og helt greit for meg. Og selvfølgelig om noen vil kjøpe en v6'er med havarert automatkasse som har er del skavanker for 50k ja, jøss helt ok for meg.

 

Det som er reelt for meg er hva jeg skal ha for bilen, 65k er ikke dyrt. Men selvfølgelig som med alle andre biler så er det jo noen som synes den er superlekker (derav meg og en hel del andre) og noen som ikke liker den, men det finner du jaggu om du prøver å selge en Bmw e36 og.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det med en gang, jeg hadde ikke gjort det du har med min bil. Det er fordi jeg liker den diskre framtoningen av V6 modellen. Men for all del, det hadde vært gøy å sett den live. At det er en 1.8 er jo ekstra gøy, egentlig. :)

 

Hva folk sier om prisen er jo ikke viktig i det hele tatt. Kommer det en som faller for bilen så får man det man vil ha. Mange V6ere ligger laft i pris fordi det nettopp er en V6, driftskostnadene er høyere en på en 1.8 og 2 liter. Ikke prøv engang å si at jeg tar feil. Har hatt bilen i 4-5 år. Vet hva det koster. Hvis du da er dum nok til å ta den på et verksted, som meg. Jeg følte at jeg ikke hadde noe valg når bilen var så ny og hadde gått så lite. Bare 84000km da jeg fikk den. Å kjøre min bil i bykjøring kan være deprimerende. Men på langkjøring tar den lite. Over til Bergen har jeg kjørt på 0.73 ett år og 0.75 ett annet. Kjørte friskt fra Horten til Geilo da tok den 1.3-4 og det er jo litt. Andre grunner til at noen V6ere ligger laft i pris er fordi automaten er ødelagt, eller fordi den er for dyr å forsikre.

 

Kos deg med bilen du. Gratulere så mye!!

 

Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvfølgelig om noen vil kjøpe en v6'er med havarert automatkasse som har er del skavanker for 50k ja, jøss helt ok for meg.

 

.

 

Ikke alle 626 V6 har automatkasse....! Svært mange har manuell kasse.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår