Gå til innhold

Bremseupgrade GT-R

Ranger emnet

Ruffneck

Anbefalte innlegg

Og hva kan jeg / vi gjøre på 300HK??? Så jeg spøre for en kamerat og bremseskiver og klosser bli aldri dårliger etter noe fullfart.

Gr33tinx, Ruffneck

Kan jo begynne med å abonere på girkasser hværtfall..

Men kjørte min med 285hk på bane, men kevelaer klosser å det gikk bra det. men måtte overkalle girkassa nesten vær gang..

Men så lå vi jo for det meste breit gjenom svingene så det sliter jo litt..

Men holdt dem klossene.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo begynne med å abonere på girkasser hværtfall..

Men kjørte min med 285hk på bane, men kevelaer klosser å det gikk bra det. men måtte overkalle girkassa nesten vær gang..

Men så lå vi jo for det meste breit gjenom svingene så det sliter jo litt..

Men holdt dem klossene.

Hä??? Jeg beklager, men jeg skjenner ingenting???

abonere = abonnere?

overkalle = overhale?

vær = hver?

breit = bredt?

Gr33tinx, Ruffneck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hä??? Jeg beklager, men jeg skjenner ingenting???

abonere = abonnere?

overkalle = overhale?

vær = hver?

breit = bredt?

Gr33tinx, Ruffneck

Hei.

Du har rett. Mr. X kan få igjen skolepengene (-om han nå ikke allerede har fått dem), og du skriver bra Norsk.

Lykke til videre.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

har noen en peiling om hvilken annen bremsetype passer også på GT-R? Jeg tror at jeg hørte fra RX-7 eller Mitsubishi. Men har ingeting funnet i forumet her.

Gr33tinx, Ruffneck

Etter det jeg vet så er det fortsatt ingen bigbrake kit til gt-r'n, men det som er et godt alternativ er klosser fra Brakes Norge (ikke greenstuff,men nesten i følge dem) og org. skiver som sendes til slissing og borring.

Om det har kommet noe nytt vet jeg ikke, men Crazy Tuning hadde vel noe på gang, men sist jeg sjekket hadde de kun til gtx'n.

Frank O. har vel kanskje noen vise ord!!

Lykke til!

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg vet så er det fortsatt ingen bigbrake kit til gt-r'n, men det som er et godt alternativ er klosser fra Brakes Norge (ikke greenstuff,men nesten i følge dem) og org. skiver som sendes til slissing og borring.

Om det har kommet noe nytt vet jeg ikke, men Crazy Tuning hadde vel noe på gang, men sist jeg sjekket hadde de kun til gtx'n.

Frank O. har vel kanskje noen vise ord!!

Lykke til!

-R-

Hvordan er det med Lancer EVO VI bremser da? Har jo samme boltsirkel som GT-R?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med Lancer EVO VI bremser da? Har jo samme boltsirkel som GT-R?

Boltsirkel og innpress er det samme på EVO VI som på GT-R, og skivene passer rett på. Er verre med å finne kalipper som passer.

Når det gjelder "big brake kit" så har vel både wilwood og AP Racing kit til GT-R, men da på feil side av 20.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltsirkel og innpress er det samme på EVO VI som på GT-R, og skivene passer rett på. Er verre med å finne kalipper som passer.

Når det gjelder "big brake kit" så har vel både wilwood og AP Racing kit til GT-R, men da på feil side av 20.000,-

Hva med ett komplett kit til EVO VI med kalippere og alt? Passer det?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ett komplett kit til EVO VI med kalippere og alt? Passer det?

Såvidt eg veit så passer ikkje EVO VI kalipperene til bremsekraftforsterkeren på GT-R, for stor overflate på stemplene om eg ikkje tar heilt feil. Men sjølvsagt kan man bygge om heile bremsesystemet til EVO VI.

Alt er mulig med litt fantasi og eit sveiseapparat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider