Gå til innhold

Biltema felger!

Ranger emnet

Eclipse Gsx 4x4 210hp

Anbefalte innlegg

har sett de selv, og de ser ikke så verst ut!

Jeg tviler på at det er biltema som lager de selv, det er sikkert lisensprodusert av et eller annet felg-firma...

Så de er sikkert ikke et hakk verre enn andre billigfelger på markedet...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regler for hvor mye kast det kan være i en felg, og hvis de selger felger med kast fordi de er billigere kommer de til å skjønne at det ikke lønner seg veldig lenge.. mange sinte kunder da gitt! grunnen til at de er billige er vel at de bestiller så mange felger om gangen! er nok ikke så mye å si på kvaliteten tror jeg, men må inrømme, var litt skeptisk første gang jeg så de.. ser litt for billige ut egentlig..

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puss dem ned, og pulverlaker dem sort, de til venstre, så får ingen vite hvor de er fra, og du har et sett fæta felger! :D

jeg skal være helt ærlig.

vi sier ikke noe om kvaliteten her for det vet vi ikke, det kan jo være det er bra...

men

det var ikke akkurat de værste felgene jeg har sett da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å kjøpe noen biltema felger, de er jo ganske stilige :D

Men så tenkte jeg at det er jo biltema så jeg lurte på kvaliteten på de.

Er det noen her som har noen meninger om disse?

Kvaliteten er sikkert som andre her sier på høyde (eller dybde :) ) med andre billig merker ja.

Sånn prismessig er det vel ikke såååå billlig? Alle kjenner vel en som kjenner en som kjenner en som får 40-50% rabatt hos en eller annen felgsjappe?

Og da er jo kjente merker oppnåelige til omtrent den prisen.

Skal du ha dekk også tror jeg nesten det lønner seg å kjøpe en felgpakke et sted, for om du skal kjøpe felger på biltema og dekk et annet sted må du gjerne betale litt for å få på dekka også, og da er du fort like langt...

Tror jeg da... sombrero

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at felgene fra Biltema er helt greie når det gjelder kvalitet...

Det som er grunnen til at de er billige er at de er produsert av et heller ukjent merke. Har lagt merke til at når du kjøper noe til bilen kan kvaliteten være like god, men pga. merket koster det et par 1K lapper ekstra.

Slikt er det med alt. Merket er det som koster peng.

Ta et enkelt eksempel: Hvis du kjøper et belte (til bukse) fra Fox Racing koster det 600kr. Kjøper du et belte fra et marked i utlandet koster det skarve 50kr.

Begge beltene er av skinn, så de er av lik kvalitet (selve beltet), men spennen til Fox er et bilde av et revehode. Pga den spennen som er som et revehodet koster beltet altså x ganger mer...

Vet at det eksempelet ikke har noe med bil å gjøre, men det viser hvordan merkevarer regjerer når det gjelder priser...

Men for all del, kjøper du Momo felger til over 20K er de selfølgelig av en bedre kvalitet. Men mesteparten av de pengene du kjøpte de felgene for går ikke til å dekke kostnadene for å produsere felgene, men for det er Momo merket...

skjønner?

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at felgene fra Biltema er helt greie når det gjelder kvalitet...

Det som er grunnen til at de er billige er at de er produsert av et heller ukjent merke. Har lagt merke til at når du kjøper noe til bilen kan kvaliteten være like god, men pga. merket koster det et par 1K lapper ekstra.

...

Men for all del, kjøper du Momo felger til over 20K er de selfølgelig av en bedre kvalitet. Men mesteparten av de pengene du kjøpte de felgene for går ikke til å dekke kostnadene for å produsere felgene, men for det er Momo merket...

skjønner?

Jeg kjøpte "billige" felger til bilen min. Det tok en sommer med kjøring i oslo så var det kast i de.

Fikk avballansert nogenlunde til neste sesong, men etter sommer nummer 2 var de helt fucka...

Originalfelgene på Audien derimot har fått mer juling enn de strengt tatt fortjener, men de er like runde og fine enda...

Så min konklusjon er at You get what you pay for...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, faen ble jevlig i tvil her. Jeg har litt over 3000 til å bruke på felger, noen som har noen forslag? Det er sierra jeg har.

Kikk på Finn.no og på Autodb.

Jeg fikk tak i Leon Cupra 16" med Pilot SX dekk for 3000,- Ikke en ripe på felgene og dekka hadde masse spor!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg kikket etter brukte felger opp til 5000,- og gitt de bud på det du har av budsjett. Det går best ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider